شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عباسیان

حوزه/ مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: هر چند بر اساس ارزیابی‌های انجام شده رعایت بهداشت فردی توسط زائران حرم مثبت گزارش شده اما همچنان تاکید می‌کنیم که زائران برای تشرف به حرم مطهر، حتما از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی عباسیان طی گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه از اولویت‌های مسئولان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها حفظ سلامتی زائرین است، اظهار کرد: از ابتدای پیدایش این ویروس، تدابیر بهداشتی ویژه در این آستان درنظر گرفته شده است.
وی از تجهیز ورودی‌های حرم مطهر به راکدهای بازرسی یاد کرد و افزود: بازرسی بدنی دیگر به صورت دستی انجام نمی‌شود و ورودی‌های حرم مطهر دارای تهویه مناسب بوده و از لحاظ مسائل بهداشتی ایمن است.
مدیر بهداشت و درمان حرم بانوی کرامت با اشاره به تامین تجهیزات مورد نیاز برای ضدعفونی عنوان کرد: کلیه ورودی های حرم مطهر مجهز به دستگاه ضدعفونی کننده دست اتومات شده است و کارشناسان بهداشت این مدیریت به صورت مستمر بر ضدعفونی و تطهیر صحن‌ها ، وضوخانه‌ها ، فرش‌ها و سایر قسمت‌های حرم‌مطهر، نظارت لازم را دارند.
وی با بیان اینکه خادمان آستان مقدس خود نیز نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی اهتمام دارند، مطرح کرد: به زائرانی که نسبت به این نکات بهداشتی بی‌توجه باشند از سوی خادمان تذکر و آموزش داده می‌شود.
عباسیان با تاکید بر اینکه زائران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایطی ایمن به زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها مشرف می‌شوند، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های دین اسلام حفظ سلامت و رعایت نکات بهداشتی است.
وی خاطرنشان کرد: از زائران محترم خواهشمندیم برای اقامه نماز در حرم مطهر بانوی کرامت وسایل شخصی شامل مهر و جانماز و کتب ادعیه به همراه داشته باشند و فاصله اجتماعی لازم را نیز حفظ کنند تا از بیماری در امان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha