جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتقاد اقلیت‌های مذهبی از استاندارد دوگانه دولت کبک در خصوص کریسمس

حوزه/ رهبران اقلیت‌های مذهبی، به ویژه مسلمانان و یهودیان از استاندارد دوگانه دولت کبک در خصوص برگزاری مراسم کریسمس انتقاد کرده و اظهار داشتند که آن‌ها خودشان هیچ مراسمی را در ایام کرونا برگزار نکرده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از montrealgazette، رهبران اسلامی و اقلیت‌های مذهبی می‌گویند اجازه برگزاری گردهمایی‌ها برای کریسمس در استان کبک کانادا به ویژه در شرایط وخیم بحران کرونا، سیاست استاندارد دوگانه است، زیرا پیش از این به مسلمانان اجازه برپایی هیچ مراسمی داده نشده است.

 دولت و مقامات بهداشت عمومی روز پنجشنبه اعلام کردند مردم می توانند از ۲۴ تا ۲۷ دسامبر در گروه‌های ۱۰ نفره ، با خانواده یا دوستان خود برای مراسم کریسمس جمع شوند.

در حالی که فرانسوا لگولت نخست وزیر استان کبک کانادا اظهار امیدواری کرد که تصمیم درمورد اجتماعات باعث خوشبختی کبکی‌ها می‌شود، رهبران اقلیت‌های مذهبی می‌گویند که ترجیح می‌دهند آن‌ها بیشتر بر حفظ امنیت جامعه متمرکز شوند و به بهداشت و درمان اهمیت بدهند.

این درحالی است که مسلمانان تعطیلات مذهبی‌شان مانند رمضان را امسال برگزار نکرده و حتی یهودیان نیز هیچ مراسمی نداشته‌اند.

اکثر اعضای جامعه مسلمان مونترال، به خاطر بحران کرونا در ماه رمضان یا اعیاد اسلامی گردهم جمع نشدند.

یوسف فقیری ، نماینده کانادایی‌های ملی مسلمان گفت: این اولین بار بود که ما نمی توانستیم عید را در مسجد جشن بگیریم و اجتماعات بزرگ خانوادگی در خانه برگزار نشدند.

وی گفت که دولت کبک با اجازه تجمع به مدت چهار روز در طول کریسمس، استاندارد دوگانه‌ای را در پیش گرفته است.

فقیری گفت:  باید ثبات وجود داشته باشد اعضای جوامع یهودی و مسلمان همانطور که ​​باید از قوانین پیروی کردند، اما چرا استاندارد دوگانه وجود دارد؟ این بسیار ناامید کننده است.

وی خاطرنشان کرد درحالی که دولت محلی کبک مدعی است که از قوانین سکولار حمایت می‌کند اما چرا از افرادی که می‌خواهند برای کریسمس گردهم جمع شوند این گونه حمایت می‌کند؟

گفتنی است دولت محلی کبک به تازگی لایحه‌ای با عنوان لایحه ۲۱ تصویب کرده که براساس آن نمادهای مذهبی مانند حجاب ، کلاه کوفی یا عمامه را برای برخی کارمندان عمومی منع می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha