جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 929091
۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
افتاب سپهر

حوزه/ در مراسمی از کتاب "سپهر آفتاب" زندگینامه و خاطرات شهید حسین سپهر، نوشته حجت الاسلام سید جعفر دزفولیان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در مراسمی از کتاب "سپهر آفتاب" زندگینامه و خاطرات شهید حسین سپهر، که نوشته حجت الاسلام سید جعفر دزفولیان و به اهتمام علیرضا زنگنه به نگارش درآمده، رونمایی شد.

علیرضا زنگنه از طلاب مدرسه علمیه زنگنه همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به برگزاری مراسم یادواره شهدا توسط کانون فرهنگی تربیتی آفتابگردان، اظهار داشت: بعد از برگزاری مراسم یادبود شهید سپهر به این فکر افتادیم تا با جمع آوری زندگی نامه و خاطرات این شهید والامقام، در جهت معرفی الگویی خوب به جوانان و نوجوان قدم موثری را برداریم.

وی افزود: شهید حسین سپهر نوجوان همدانی بود که با وجود سن کم و زمانی که تنها ۱۶ سال سن داشت، در منطقه عملیاتی شلمچه مفقود الاثر شد.

زنگنه با اشاره به اینکه حوزه کار کانون آفتابگردان در زمینه کودک و نوجوان است، گفت: کار کردن برای کودک و نوجوان با سختی‌ها و حساسیت‌هایی همراه است که لازم است افراد فعال در این عرصه بسیار دقیق و با دید وسیع وارد این حوزه شوند.

وی، شهید حسین سپهر را الگویی مناسب برای نسل جوان دانست و گفت: در این راستا با جمع آوری خاطرات این شهید عزیز و با هدف ترویج روحیه بسیجی و آشنایی نسل جوان با شهدای هم سن خود، در مدت نزدیک به ۴ ماه به تدوین کتاب سپهر آفتاب پرداختیم.

طلبه مدرسه علمیه زنگنه همدان تصریح کرد: در حوزه کودک و نوجوان کتب و آثار کمتری نسبت به دیگر سنین و دوره ها وجود دارد و از آنجایی که یکی از ماموریت های طلاب، ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است، تصمیم به تهیه این کتاب گرفتیم.

گفتنی است، شهید حسین سپهر در سال ۱۳۴۹ در شهر همدان به دنیا آمد و تا سوم متوسطه در رشته ریاضی به تحصیل مشغول شد، سپس به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در نهایت بیست و ششم دی ۱۳۶۵، در سن ۱۶ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید سپهر از شهدای مفقودالاثر گردان تخریب لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) بود که پس از ۳۱ سال شناسایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی کردلو IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    باسلام لطفا آدرس و نحوه تهیه کتاب را بفرمایید. لطفا با اینجانب تماس بگیرید یا پیامک ارسال بفرمائید. باتشکر ( شماره تماس محفوظ است )