جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا(س) گفت: یکی از رسالت های مهم بانوان طلبه بسیجی در روزگار کنونی، تلاش به منظور ترویج سبک زندگی مؤمنانه است.

طاهره حیدری مجد در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته مبارک بسیج اظهار داشت: هر چقدر ما در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی و مؤمنانه تلاش کنیم، قطعاً در مسیر کاهش و رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی در کشور گام برداشته ایم و قطعاً بانوان طلبه بسیجی، رسالت بسیار مهمی در این راستا برعهده دارند.

وی افزود: یکی از شاخصه های مهم سبک زندگی اسلامی ناظر به اصلاح رفتارها و سبک زندگی در نهاد مقدس خانواده است که در این رابطه نیز بسیج و به ویژه بانوان طلبه بسیجی باید مردم و خانواده ها را در خصوص نگاه متعالی دین مبین اسلام به این مساله آشنا کنند و در این جهت از اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نیز غافل نشوند.

استاد جامعه الزهرا(س) همچنین گفت: به خصوص در شرایط کنونی که به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا، عموم اعضای خانواده، عمدتاً وقت خود را در منزل می گذرانند، تبیین و ترویج آموزه های ناب دینی در خصوص نوع رفتار اعضای خانواده با یکدیگر و این که خدای ناکرده مشکلات تشدید نشود، بسیار حائز اهمیت است و در این موارد نیز بانوان طلبه می بایست رسالت اطلاع رسانی و بصیرت افزایی خود را به درستی انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی پس از شیوع ویروس نحس کرونا ابراز داشت: در این اوضاع و احوال نابسامان اقتصادی، زنان در نهاد خانواده وظیفه بسیار مهمی بردوش دارند، چرا که با نوع مدیریت خود و به ویژه سرلوحه قرار دادن قناعت، می توانند تا حدود زیادی از حجم مشکلات و سختی ها بکاهند.

حیدری مجد همچنین افزود: یکی از نشانه های سبک زندگی مؤمنانه این است که انسان حتی در شرایط سخت اقتصادی نیز  نسبت به کمک و دستگیری از نیازمندان و فقرا غافل نشود که خوشبختانه مردم کشور ما نشان داده اند که در قضیه مواسات و کمک مؤمنانه، حقیقتاً الگو هستند اما باید به طور مداوم این ارزش های الهی و انسانی را در جامعه متذکر شد.

وی بیان داشت: از سویی در همین شرایط که برای بسیاری از خانواده ها تهیه جهیزیه سخت شده، خیرین و متمولین باید کمک کنند تا زوج های جوان در سایه ی ازدواج آسان و به موقع بتوانند تشکیل زندگی دهند و از آن سو خانواده ها نسبت به اهمیت افزایش جمعیت نیز نباید غافل شوند چرا که با این نرخ رشد جمعیت، قطعاً کشور ما در آینده نه چندان دور با مشکلات جدی روبرو می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha