پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام خامنه ای و مولانا سید کلب صادق نقوی

حوزه/رئیس جامعة المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان، ارتحال مولانا سیدکلب صادق نقوی در پیامی تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا صالح، رئیس جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان، در پیامی ارتحال مولانا سید کلب صادق نقوی (ره) را تسلیت عرض کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا الله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر اطلاع یافتم که مولانا سید کلب صادق نقوی، اندیشمند و خطیب توانمند و از چهره های مصلح هندوستان، دار فانی را وداع گفته اند.

آن عالم فرزانه که از خاندان بزرگ فقاهت و تقوا و از سلسلۀ سادات و خانوادۀ اجتهاد (از خاندان سید دلدار علی غفرانمآب که در هند شهرت به خاندان اجتهاد دارند) بودند و فقدان وی خسارتی بزرگ برای جامعه شیعیان هند می باشد .

آن عالم با اخلاق، سالیان متمادی، عمر پر برکت خود را در مسیر تعلیم وتربیت، تبلیغ دین و ترویج مکتب اهل بیت رسالت (علیهم السلام) و خدمت خالصانه به محرومان و نیازمندان گذراندند .

آن فقید سعید، خطیبی برجسته و مبلّغی صاحب سبک بود و به عنوان یک مصلح اجتماعی، گام های بسیار موثری در راستای تقریب مذاهب اسلامی و همزیستی مسالمت آمیز ادیان در هندوستان برداشته و با بهره گیری ازسلوک و اخلاق اسلامی، عقلانیت و حسن تدبیر توانست جایگاه ممتازی را در منطقه کسب کند و همواره نزد پیروان ادیان و مذاهب ، دارای احترام و جایگاه برجسته ای بود .

بدون شک یاد این چهره ماندگار و خدمات دینی، فرهنگی، علمی، آموزشی و اجتماعی ایشان به عنوان رئیس بنیاد توحیدالمسلمین لکهنو، مرکز بزرگ پزشکی ارا در لکهنو ، معاون کمیته مسائل حقوقی مسلمانان هند و نایب رئیس اتحادیه توحید المسلمین هیچگاه از یاد نخواهد رفت و این مراکز و خدمات ارزشمند ، مانند صدقه جاریه ای همواره پابر جا وتاثیر گذار خواهد ماند .

این حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای حوزه‌ های علمیه، روحانیت و جامعه‌ی شیعه هندوستان به ویژه ارادتمندان و شاگردان ایشان می باشد .

اینجانب این مصیبت را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) روحانیت و حوزه های علمیه هندوستان ، شاگردان جامعه شیعیان و علاقه مندان و بیت معظّم ایشان و سایر وابستگان از آن بیت شریف به ویژه حج الاسلام والمسلمین مولانا سید کلب جواد نقوی و فرزند گرامی ایشان دکتر کلب سبطین نوری تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان، جلّت قدرته ، برای آن عزیز راحل ، رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و اجر الهی مسألت دارم .
در جوار مضجع شریف ونورانی حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) نایب الزیاره و دعاگو خواهم بود .
 

محمد رضا صالح
مشهد مقدس
نهم ربیع الثانی ۱۴۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha