چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کرم علی حیدری

حوزه/ حجت الاسلام کرم علی حیدری گفت: دکتر سید کلب صادق نقوی با افکار و تلاش های خود در سراسر جهان بیش از نیم قرن برای رفاه دنیای بشریت خدمات بی نظیری را ارائه داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین کرم علی حیدری المشهدی مدیر حوزه حضرت امام عصر (عج) حیدر آباد در ایالت سند پاکستان در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت دکتر کلب صادق نقوی گفت: او در حقیقت سرمایه امت اسلامی بود.

متن پیام تسلیت به شرح ذیل است:

بسم اللّٰه الرحمٰن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رضا بقضائه و تسلیما لأمره
موت العالِم موت العالَم


متاسفانه حضرت حجت الاسلام دکتر کلب صادق نقوی حکیم امت اسلامی، یتیم پرور، کسی که بدون تمایز دانش و ادبیات را در جهان اسلام ترویج می کرد، عالم ابن عالم، واعظ معروف، مبلغ وحدت در میان مسلمانان، معلم علما، سرمایه امت اسلامی، پس از بیماری طولانی از این دنیای فانی به دنیای ابدی رفت.

دکتر سید کلب صادق نقوی عالی الله مقامه و قدس سره که بدون هیچ تمایزی در تمام زندگی خود نه تنها برای یک طبقه خاص خدمت می کرد بلکه با افکار و تلاش های خود در سراسر جهان بیش از نیم قرن برای رفاه دنیای بشریت خدمات بی نظیری را ارائه داده است. این مسئولیت همه انسانها است که از وی درس بگیرند.

وی در پرتو قرآن، سنت و سیره ائمه معصومین، خدمات بی نظیری به علوم حوزوی و معارف اسلامی در سراسر جهان و همچنین در زمینه غیر حوزوی ارائه داد.

به طور قاطع درباره آن مرحوم می توان گفت:  عاش سعیدا و مات سعیدا.

یقینا، چنین شخصیتی به ندرت در قرن ها  به دنیا می آید.

ملت اسلامی هنوز درگذشت قاضی حجت الاسلام والمسلمین قاضی سید نیاز حسین نقوی عالی الله مقامه در پاکستان را فراموش نکرده بودند که درگذشت دکتر سید کلب صادق نقوی عالی الله مقامه در هند بار دیگر ملت اسلامی را سوگوار کرد.

این غم انگیزترین مناسبت را اول از همه به خدمت امام زمان خودمان حضرت امام عصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، آیات عظام، حوزه های علمیه قم، مشهد، نجف، هند و پاکستان، شاگردان آن مرحوم، سید کلب جواد نقوی بازماندگان به ویژه در خدمت خانواده آن مرحوم تسلیت می گویم.

و برای مغفرت روحشان و برای اعتلای درجاتشان، در بارگاه خداوند متعال دعا می کنم.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته۔

کرم علی حیدری المشهدی
مدیر حوزه حضرت امام عصر (عج) حیدر آباد سند پاکستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha