پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیده شبنم فاطمی

حوزه/ مسئول انجمن مردم نهاد "شهر" بر لزوم ارتقای سطح کیفی خدمت رسانی به زائران کریمه اهل بیت(ع) در قم تأکید کرد.

سیده شبنم فاطمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ‌حوزه، با بیان این که از دیرباز، هویت شهر قم بر محوریت حرم مطهر و برپایه مسأله زیارت بوده است، اظهار داشت: ما اگر بتوانیم ظرفیت های زائرپذیری قم در ابعاد مختلف را به فعلیت درآوریم، قطعاً هم در انتقال پیام های ارزشی و معارفی موفق خواهیم بود و هم زمینه رونق شهر و استان قم در ابعاد اقتصادی و اجتماعی را فراهم کرده ایم.

وی افزود: اقتصاد شهر قم تا حدود زیادی به مساله زیارت و تقویت و توسعه بُعد زائرپذیری در این شهر بستگی دارد و مهم هم این است که بتوانیم کیفیت حضور زائر در قم را ارتقا بدهیم و کاری کنیم که مسافران و زائران، خاطره خوبی از سفر به اینجا داشته باشند.

کارشناس مسایل شهری و اجتماعی همچنین گفت: بر این اساس باید مبنای تمام تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها در استان به تحقق هدف ارتقای کیفیت حضور زائر در شهر قم و با محوریت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) کمک کند.

وی با اشاره به این که طبعاً در این راستا همه ابعاد زیارتی، تفریحی، اقامتی، فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و ... در مساله زائرپذیری و خدمت رسانی به او حائز اهمیت است، ابراز داشت: ما در فاز کوتاه مدت باید بتوانیم کاری کنیم که میل و علاقه زائر برای حضور در قم بیشتر شود و البته صرفاً نگاه اقتصادی نباید موضوعیت داشته باشد بلکه این فرآیند می بایست توأم با رویکرد فرهنگی، تربیتی و اجتماعی باشد.

فاطمی ادامه داد: از سوی دیگر باید به زائر و مسافر، امکان حرکت در شهر قم را بدهیم که این امر البته ممکن است لایه های مختلفی را شامل شود، ضمن آن که بدین وسیله می توانیم آن ها را با فرهنگ و تاریخ قم هم به خوبی آشنا کنیم.

وی با تأکید بر این که باید به نیازها و اقتضائات زائر و مسافر به درستی توجه شود، گفت: بی شک ارتقای سطح کیفی خدمات می تواند در افزایش رضایتمندی زائر بسیار مؤثر باشد و البته این مهم نیازمند برنامه ریزی قوی در سطح کلان شهری و استانی و بلکه ملی است که در سایه هم افزایی و تعامل مناسب میان نهادها و ارگان ها و دستگاه های مختلف حاصل می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha