پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد شریف

حوزه/ مسئول گروه جهادی سفیران کار و تلاش با بیان این‌که گروه‌های جهادی خالصانه در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند، گفت: گروه‌های جهادی تبدیل به رابطی میان وزارت بهداشت و مردم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ‌حوزه، محمدرضا استاد شریف در میزگرد خدمات گروه‌های جهادی در مقابله با بیماری کرونا که در دفتر پایگاه خبری قم فردا برگزار شد، با اشاره به حضور گروه‌های جهادی در کنار بیماران کرونایی، اظهار داشت: در زمان شروع بحران کرونا در کشور به شدت حضور نیروهای جهادی برای امور مختلف احساس می‌شد.

وی ادامه داد: به‌مرور و بعد از هماهنگی‌های صورت‌گرفته گروه‌های جهادی تبدیل به رابطی میان وزارت بهداشت و مردم شدند و به‌خوبی توانستند به وظایف خودشان عمل کنند.

استاد شریف با بیان این‌که گروه جهادی سفیران راه و تلاش متشکل از کارشناسان و دانش‌آموختگان مراکز علوم پزشکی هستند، افزود: در همان روزهای اول افرادی که در قالب‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی وارد عمل می‌شدند توسط گروه‌های جهادی سفیران راه و تلاش آموزش‌های لازم را می‌دیدند.

وی به طرح‌های این گروه جهادی اشاره کرد و تأکید کرد: یکی از طرح‌هایی که خیلی موفق بود مسئله بیماری یابی بود که توسط این گروه اجرایی شد و موفق بود.

مسئول گروه جهادی سفیران کار و تلاش تأکید کرد: ما در بیماریابی نقص داشتیم به همین دلیل با جلسات متعددی که با کارشناسان بهداشت و درمان و مسئولان درمانی رسیدیم به این راهبرد رسیدیم که بچه‌های گروه‌های جهادی رابطی باشند برای ثبت بیماری و بیماری یابی که طرح بسیار موفقی شد.

وی ادامه داد: در اجرایی شدن این طرح بیمار وقتی به مطلب مراجعه می‌کرد و نام او در سامانه ثبت می‌شد گروه جهادی ما پیگیر بیماری و حال بیمار بود که بسیار تأثیر خوبی داشت.

استاد شریف تأکید کرد: بیمارانی که کرونا مثبت بودند تا ۱۴ روز هر روز پیگیر حال او بودیم و به او روحیه می‌دادیم که نتایج بسیار خوبی در این زمینه گرفتیم.

وی ادامه داد: در موج اول کرونا علت این‌که قم از این بحران نسبت به استان‌های دیگر زودتر عبور کرد به دلیل حضور گروه‌های جهادی بود که شبانه‌روزی کار می‌کردند.

مسئول گروه جهادی سفیران کار و تلاش به وضعیت کنونی بیماری در قم اشاره کرد و بیان داشت: امروز سیر بیماری در قم در حال نزولی است و اگر مردم رعایت کنند و طرح قرنطینه ادامه داشته باشد سیر نزولی ادامه‌دار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha