جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در مقطع فعلی، گره گشایی از مشکلات معیشتی مردم باید اولویت نخست مسئولان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به رهنمودهای بسیار مهم مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مسئولان شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور با ایشان اظهار داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش در جهت خنثی سازی اثر تحریم ها به جای روی آوردن مجدد به مذاکره، بار دیگر اهمیت اقتصاد مقاومتی و ضرورت همت عالی مردم و مسئولان در راستای قوی شدن کشور را متذکر شد.

وی افزود: حقیقتاً اگر در سال های قبل به معنای واقعی کلمه به اقتصاد مقاومتی عمل می شد و زمینه رونق و جهش تولید چه در بخش خصوصی و چه دولتی و عمومی با تکیه بر ابزارهای تقنینی و نظارت و اجرایی به درستی فراهم می گشت، وضع اقتصادی ما به مراتب از شرایط کنونی بهتر بود و خیلی از مشکلات فعلی را هم نداشتیم.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر به صراحت فرمودند که حقاً مردم از حیث معیشتی در تنگنا هستند و در حال حاضر اولویت نخست باید رسیدگی به معیشت ملت باشد که در این رابطه نیز تحقق اقتصاد مقاومتی گره گشاست.

وی خاطرنشان کرد: البته تحریم و فشار دشمن در شکل گیری وضعیت فعلی دخیل بوده اما واقعیت آن است که تنها بخشی از این مساله ناشی از تحریم است و بخش اعظمی از این ها مربوط به کاستی هایی است که خود ریشه در عملکرد نادرست و ضعیف برخی مسئولان دارد و این که آن طور که باید و شاید به ظرفیت های درون کشور توجه نشده است.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: از سوی دیگر باید توجه داشت که با جابجایی افراد در دولت آمریکا، تغییر محسوسی در نوع مواجهه دشمن با کشور ما حاصل نمی شود بلکه ما باید در درون، مشکلات خود را رفع کرده و اقتصادمان را قوی نماییم.

وی افزود: کشور ما با وجود ظرفیت های اقتصادی عظیم، منابع طبیعی فراوان، نیروی انسانی قوی و ماهر به خصوص در میان نسل جوان، می تواند بر مشکلات خود غلبه کند، به شرط آن که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند در بین مسئولان عزم و اراده و همت و شجاعت برای حل مشکلات وجود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم در خاتمه گفت: هم نخبگان و هم عموم مردم انتظار دارند که مسئولان با شجاعت و عزم و اراده بالا به دنبال تحول در بخش اقتصادی کشور و گره گشایی از مشکلات معیشتی جامعه باشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha