جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد رسول بهرامیان

حوزه/ کارشناس و مدرس فضای مجازی تصریح کرد: آموزش و فرهنگ سازی، لازمه مصونیت از تبعات نامطلوب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

حجت الاسلام محمد رسول بهرامیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که در وضعیت فعلی، نوع و چگونگی فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی از منظر رسانه ای، فضای جامعه را دچار تغییر و تحولاتی کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر حقیقتاً کمتر فرد یا خانواده ای است که مدعی این باشد با مسایل و تبعات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مواجه نیست و لذا ما باید با دقت و حساسیت و دغدغه مندی خاصی، این نوع مباحث را دنبال کنیم تا به راهکارهایی مشخص و اثرگذار به منظور مصونیت بخشی به فرد و جامعه در رابطه با لطمات و تبعات نامطلوب فضای مجازی دست پیدا کنیم.

وی افزود: البته قبل از هر چیز باید توجه داشت که در همین شرایط، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خود به یک بستر و ظرفیت مهم فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده و لذا این مساله هم می تواند زمینه ساز تحولات مفید و مطلوب باشد و هم این که آثار و پیامدهای خطرناکی را به بار آورد.

کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی همچنین گفت: مهم ترین مساله در حال حاضر ناظر به شناخت صحیح از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است، به این جهت که مادامی که این درک و شناخت وجود نداشته باشد نمی توان راه حل مناسبی برای در امان ماندن از آسیب های آن شناسایی نمود و آن را مورد توجه جدی قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: بی شک ورود آگاهانه و کم آسیب در این باره، قبل از هر چیز دیگری، نیازمند توجه جدی به اصل آموزش و اطلاع رسانی و البته تلاش مستمر در زمینه فرهنگ سازی است، به این خاطر که امروزه با ورود تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی و گسترش زایدالوصف آن، افراد جامعه با مشکلات و مسایل متعددی مواجه هستند که بدون آموزش و فرهنگ سازی مطلوب نمی توان از تبعات نامطلوب آن ها در امان ماند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سروش IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    سواد رسانه دغدغه الان جامعه هست