پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بازدید حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا از نمایشگاه دست آورده های معاونت آموزش حوزه

حوزه/ مدیر جامعةالزهرا گفت: باید در هنگام شناسایی و پذیرش استعدادها و نخبگان حوزه، از جهت شخصیتی و ویژگی های روانشناختی آنان را مورد بررسی علمی قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی در نشست هیئت امنای مرکز امورنخبگان و استعداد های برتر حوزه های علمیه با اشاره به نکاتی در موضوع برخی مشکلات تحصیلی خواهران طلبه گفت: خواهران طلبه هنگامی که به سطوح دو و سه می رسند به لحاظ سنی سن آنها بالا رفته و می بایست دوران تحصیل آنها که طولانی می شود از سنوات خدمتی آنها محاسبه شوند.

وی افزود: خود واحدهای دست اندرکار حوزه امکانات لازم برای کمک به نخبگان و یا شناسایی آنها را در دسترس ندارند.

مدیر جامعة الزهرا اظهار داشت: می بایست یک کار علمی و تحقیق جدی شود که آیا جداسازی نخبگان پس از شناسایی آنها و جمع کردن این عزیزان در مکان تحصیلی جدا از سایر طلاب مصلحت است و کار بجایی خواهد بود؟.

وی گفت: ریزش ها در سال اول بیشتر از سال های بالاست؛ پس اگر طلاب با استعداد در سال های اول شناسایی شوند می توان این آمار را کاهش داد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی خاطرنشان کرد: باید در هنگام شناسایی و پذیرش استعدادها و نخبگان حوزه، از جهت شخصیتی و ویژگی های روانشناختی نیز آنان را مورد بررسی علمی قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha