پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم یکی از مأموریت‌های پلیس را فرهنگ سازی و اقناع جامعه نسبت به زشتی بدحجابی و بی‌عفتی دانست و گفت: فرهنگ سازی در بحث عفاف و حجاب بدون تعامل میان نهادها و دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، سپاه، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد، بسیج، کسبه و دیگر مسئولان و دست‌اندرکاران و فعالیت هماهنگ و هم‌افزایی میان این مجموعه‌ها محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی روز گذشته در دیدار سردار میرفیضی، فرمانده انتظامی استان قم، شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته نظام را تسلیت گفت و اظهار کرد: یکی از کارهای مهم پلیس این است که ضمن اعمال قانون باید روش و رفتاری داشته باشد تا مردم را برای بعضی از ناهنجاری‌ها حساس کند تا مردم با درک ناهنجاری و ضرر آن برای خود و جامعه به ترک آن روی بیاورند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) یکی از ناهنجاری‌های امروز جامعه را بحث عفاف وحجاب دانست و گفت: برخورد با این قشر باید بگونه‌ای باشد که این بازدارندگی در عمق جان افراد قرار بگیرد و این بستگی دارد به اینکه ما در ابعاد تبلیغی و ترویجی و فرهنگ سازی تلاش کنیم ویک سری تناقض ها را بر طرف کنیم واز اعمال وکارهایی که کمک به ترویج بی حجابی می‌کند پرهیز کنیم.

وی افزود: فرهنگ سازی در بحث عفاف و حجاب اتفاق نمی‌افتد مگر با تعامل بین دستگاه‌های اجرایی مثل نیروی انتظامی، سپاه، صداو سیما، فرهنگ و ارشاد، بسیج، کسبه و دیگر مسئولان و دست‌اندرکاران و فعالیت هماهنگ و هم افزای آنان.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه شهر مقدس قم ویژه است و مسئولانی که برای انجام دوره خدمت شان به قم مشرف میشوند باید بدانند که قم جایگاه و اقتضائات خاص خودش را دارد، افزود: نباید قانونی که در فلان شهر اجرا می‌گردد در قم به همان شکل اجرا شود زیرا قم حرم اهل بیت(ع) است.

وی تصریح کرد: در حرم و حریم اهل بیت(ع) باید کارها و رفتارمان، حرف زدنمان، کسب و کارمان و دیگر شئون زندگی مان فرق کند و وقتی این را پذیرفتیم آن وقت می‌شود کار فرهنگی کرد چون اعتقاد پشت آن است؛ اگر اعتقاد نباشد آن وقت تاثیری که لازم است را نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha