سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شفیعی

حوزه / یک بازیگر گفت: مجموعه «بچه محل» توانست با زبان کودکانه مسائل تربیتی را برای آنها بیان کند.

ابراهیم شفیعی، بازیگر تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان این‌که کار کودک یکی از مهمترین گونه‌ها در امر نمایش است، گفت: من سال‌هاست کار کودک می‌کنم، اما دیگر ژانرها را هم تجربه کرده‌ام. برای همین می‌توانم بگویم کار کردن در این ژانر بسیار سخت‌تر از دیگر گونه‌هاست، زیرا باید با زبان خودشان با آنها ارتباط برقرار کنیم.

 وی افزود: مجموعه «بچه محل» توانسته با کودکان و حتی بزرگسالان ارتباط برقرار کند. من در این کار به عنوان بازیگر حضور دارم و به خوبی دیدم نویسندگان مجموعه با چه پشتکار و تلاشی سعی می‌کنند موضوعاتی را پردازش کنند که در آن مسائل تربیتی با زبانی کودکانه بیان شده باشد.

این بازیگر ادامه داد: موضوعات تربیتی معمولاً دو کارکرد دارد. ابتدا آموزه‌های اخلاقی که در قالب مفاهیمی چون؛ راستگویی، امانت داری، احترام به پدر و مادر و یا دیگر مسائل مد نظر قرار می‌گیرد. همچنین نکته‌های دینی، دیگر کارکرد تربیتی آثار کودک را شامل می‌شود. در این حوزه باید فیلم یا سریال کاملاً زبانی کودکانه داشته باشد، والا اگر بخواهیم مستقیم با کودک توصیه‌های دینی را مطرح کنیم، آنها را درک نکرده و پس خواهد زد.

شفیعی متذکر شد: در حوزه کودک ما نیروهای بسیار متخصصی داریم که اگر از آنها حمایت شود مطمئن باشید نیازی به برنامه‌های خارجی نخواهیم داشت. برای مثال مجموعه «بچه محل» نشان داد که کودکان ایرانی آثاری که با فرهنگ خودشان همخوان باشد را دوست دارند، برای همین چرا با کم‌کاری بگذاریم آنها به سمت فیلم‌های خارجی سوق پیدا کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در ایامی که کرونا همه را خانه‌نشین کرده کودکان در خانه‌ها مانده‌اند. برای همین باید آنها را سرگرم کرد. بهترین وسیله نیز در این میان تلویزیون است، بنابراین اگر می‌خواهیم کارهای خارجی نیز به آن‌ها نمایش دهیم سعی کنیم آن تولیدات مغایرت چندانی با فرهنگ‌مان نداشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha