پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ تمثال شهید فخری زاده بر لباس خدمت جهادگران سمنانی

حوزه/ طلاب جهادگر و گروه های جهادی استان سمنان به منظور بزرگداشت تلاش های علمی و ماندگار دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشور، شهیدمحسن فخری زاده با نصب تمثال این شهید روی لباس خود، در بیمارستان های استان مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، از همان ابتدای شیوع این ویروس منحوس در فروردین ماه فعالیت طلاب و روحانیون در گروه های جهادی و جهادگران در سطح استان آغاز شد.

به تدریج با لزوم و ضرورت گسترش فعالیت های مردمی در حوزه ی کرونا قرارگاه مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولان بسیجی و سپاهی و امامان جماعت جهت فعالیت در سطح استان تشکیل و در هر شهرستان هم، مسئول و شورایی فعالیت خود را با پشتیبانی قرارگاه مرکزی در حوزه مقابله با کرونا ادامه می دهد.

عمده فعالیت گروه های جهادی حضور در بیمارستان ها و خدمت رسانی به بیماران کرونایی و کمک به کادر درمان است.

در حال حاضر ۶۵۰ جهادگر در سطح استان در حال فعالیت هستند و در میدان مبارزه با کرونا تا پایان این ویروس خواهند ماند. فعالیت این گروه ها از همراهی بیماران ، روحیه دادن به بیماران، غذا دادن، جابجایی صورت می گیرد تا تهیه و توزیع آبمیوه ها طبیعی و گاهی هم کمک به کادر درمان در برخی امور.

آشپزخانه برخی از مساجد که شرایط فعالیت گروه های جهادی را داشت در اختیار آن ها قرار گرفته است جهت تهیه آبمیوه ها و توزیع آن ها در بیمارستان ها که البته تأمین این میوه ها با کمک مردم و خیرین صورت می گیرد.

بعد از شهادت دانشمند برجسته ی هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده هم گروه های جهادی و طلاب جهادگر تصمیم گرفتند که به منظور بزرگداشت تلاش های علمی و ماندگار دانشمند برجسته و ممتاز با نصب تمثال وی روی لباس خود، در بیمارستان های استان مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی شوند.

قرارگاه مردمی به یاد حاج قاسم در کنار ساماندهی گروه های جهادی برای پشتیبانی و حضور در بیمارستانها، در قالب کمیته هایی به شناسایی بیماران، اماکن پر خطر، تهیه و توزیع بسته معیشتی و اقلام بهداشتی، تولیدات رسانه ای و تلاش برای سلامت روحی و معنوی در استان نیز می پردازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha