جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام رضا(ع)

حوزه / کارشناس حقوق بین المل گفت: ایمان به خدا را در سیره تمام ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) می‌توان مشاهده کرد و رفتار ایشان به نوعی آموزش حقوق بشر برای جامعه امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر حسین فرحی، کارشناس حقوق بین‌الملل، در چهارمین پیش نشست مجازی کنفراس ملی «امام رضا(ع) و علوم روز» با عنوان «بررسی بنیادهای حقوقی در سیره و تعالیم امام رضا(ع) » با بیان اینکه حقوق بشر از اصلی ترین موضوعات در حقوق بین المللی است، اظهار داشت:  حقوق بشر جامعه جهانی دو سند منشور ملل متحد و اعلامیه حقوق بشر دارد که بسیار معتبر است.

 وی خاطر نشان کرد: قوانین حقوق بشر در ماده ۵۵ منشور ملل نهفته شده است و این منشور قانون اساسی ملل جهان است.

کارشناس حقوق بین الملل تصریح کرد: اگر به عمق واقعیات کنونی و به ویژه در دهه‌های اخیر توجه کنیم به راحتی متوجه می‌شویم که حقوق بشر به صورت جهانی و ثابت در دنیای واقعی وجود ندارد و در حقیقت کسانی که دم از حقوق بشر و آزادی می‌زنند، آن حقوق را نادیده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مباحث حقوق بشر دفاع از حقوق اقلیت ها است، افزود: رفتار و سیره امام رضا(ع) می‌تواند الگوی خوبی در خصوص برخورد با اقلیت ها است، همچنین حضرت در برخورد با مأمون برای دفاع از حقوق مظلومین بدون ذره ای ملاحظه، کوتاه نمی آمدند.

فرحی خاطر نشان کرد: ایمان به خدای بزرگ ضمانت اجرای حقوق بشر نزد ما مسلمانان است؛ ایمان به خدا را در سیره تمام ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) می‌توان مشاهده کرد و رفتار ایشان به نوعی آموزش حقوق بشر برای جامعه امروز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha