پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در تجمع حوزویان اهواز

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوزستان گفت: عوامل شهادت شهید فخری زاده تنها طراحان این عملیات نبودند، بخشی از مسببان این اتفاق عواملی هستند که باید در داخل کشور آن‌ها را جستجو کرد و آن وجود یک جریان غرب‌گرا و غرب پرست است که با دراز کردن دست نیاز از روی ذلت به‌طرف دشمن آن‌ها را دررسیدن به اهدافشان متجری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، در تجمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا، که به مناسبت ترور دانشمند هسته‌ای ایران برگزار شد، ضمن محکومیت این جنایت هولناک، اظهار کرد: شهادت دانشمند ارشد هسته‌ای و دفاعی کشور، شهید محسن فخری زاده موجی از تألم و تأثر را نه‌تنها در ایران بلکه در امت‌های اسلامی مختلف به وجود آورد؛ چراکه محسن فخری زاده نه‌تنها یک دانشمند هسته‌ای ایرانی بلکه فخر جهان اسلام است و این شهید والامقام از جهات مختلف موجب افتخار و غرور ملت‌های مختلف را فراهم آورده بود.

وی افزود: دست‌یابی به قله‌های مختلف علمی، اکتشافات دفاعی و هسته‌ای که خواب آرام را از چشم دشمنان اسلام و بشریت سلب کرده بود و اختراعات و طرح‌های جدیدی که این شهید عزیز به دست آورد انداخت باعث شد که جبهه مقاومت اسلامی قدرت مضاعفی پیدا کند تا جایی که بنا بر اعتراف سران رژیم اشغالگر قدس، قدرت امروز جبهه مقاومت و منطقه به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با سال‌های گذشته نیست و ازهرجهت جبهه مقاومت قوی شده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان تأکید کرد: شهادت شهید فخری زاده به معنی به انتها رسیدن راه این شهید و پایان اعتقاد، ایمان و اعتمادبه‌نفس جوانان ایرانی نیست! بلکه راه آن با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد و همان‌طور که پسر این شهید بزرگوار اعلام کرد با شهادت این دانشمند هسته‌ای هزاران محسن فخری زاده راه او را ادامه خواهند داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، گفت: باکمال تأسف باید این مطلب را قبول کرد که عوامل شهادت شهید فخری زاده تنها طراحان این عملیات نبودند، بخشی از مسببان این اتفاق عواملی هستند که باید در داخل کشور آن‌ها را جستجو کرد و آن وجود یک جریان غرب‌گرا و غرب پرست است که با دراز کردن دست نیاز از روی ذلت به‌طرف دشمن آن‌ها را دررسیدن به اهدافشان متجری کردند.

وی افزود: این انتقاد به‌صراحت به دولت فعلی و گروه دیپلماسی آن، چه در مذاکرات هسته‌ای و چه در سایر شاخه‌های دیپلماسی خارجی وارد است. ما با کارگزارانی کدخدا باور مواجه هستیم، کارگزارانی که از بالاترین مقام اجرایی دولت تا وزیر امور خارجه در برقراری یک دیپلماسی قوی در سیاست خارجی با کشورهای منطقه ناتوان‌اند اما در کوچک‌ترین فرصت ممکن پالس مذاکره با بدترین دشمن بشریت را ارسال می‌کنند.

 مدیر موسسه عصر امام خمینی(ره) بیان کرد: باید پذیرفت که بخشی از علت شهادت شهید محسن فخری زاده و سپهبد قاسم سلیمانی محصول این نگاه ذلت آمیز است، نگاهی که مقام معظم رهبری بارها آن را به‌نقد کشیده‌اند و از سر دلسوزی مرتب دولت را راهنمایی کرده است.

 وی افزود: هفته گذشته نیز مقام معظم رهبری، از روی حکمت، به دولت تأکید کردند که راه رسیدن به سعادت ملی، غلبه بر تحریم‌هاست نه پایان یافتن آن‌ها که دشمن هرگز چنین کاری نخواهد کرد. اما بلافاصله رئیس‌جمهور با صحبت‌های خود و با تصریح بر لزوم مذاکره با آمریکا عملاً به نقض فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، در پایان اظهارداشت: امت اسلامی این جنایت هولناک را محکوم می‌کند و آن چیزی که انتظار ملت ایران است پاسخی درخور شهادت این دانشمند بزرگ هسته‌ای و شهید قاسم سلیمانی به این جنایت‌ها است. و همه ما باید توجه داشته باشیم که مصلحت‌اندیشی، تسامح در مقابل دشمن و کوتاه آمدن مقابل جنایت آن‌ها، مطمئناً آن‌ها را جری‌تر می‌کند و آن چیزی که تضمین‌کننده امنیت ملی کشور و ارتقا جبهه مقاومت اسلامی است، یک انتقام سخت از مسببین و مباشرین و طراحان این جنایت وحشیانه است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha