جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 930960
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
خوشنویس

حوزه/ ابوالشهید حجت الاسلام والمسلمین جعفر الهادی (خوشنویس) از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه قم درگذشت.

به گزارش‌ خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین‌ جعفر الهادی (خوشنویس)  پدر شهید  و از اساتید پیشکسوت حوزه‌ علمیه قم درگذشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر الهادی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در ۷۴ سالگی بر اثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

وی که در علومی چون حدیث، کلام، ملل و نحل صاحب نظر بود در تاسیس مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم تلاش‌های بسیاری انجام داد و آثار گرانقدری را نوشت .

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، علاوه بر تالیف و تدریس سفرهای تبلیغی بسیاری به خارج از کشور داشت و در ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) از هیچ تلاشی فروگذار نکرد   .

خبرگزاری حوزه،‌ فقدان این عالم محدث را به حوزه های علمیه و خانواده وی تسلیت می گوید.

خبرهای تکمیلی در خصوص مراسم تشییع و تدفین متعاقبا اعلام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    روحشون شاد. إنشاالله با خوبان محشور بشن. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ع IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    خداوند ایشان را با اولیائش محشور کند ایشان خدمات زیادی در راه اسلام انجام داد. ایجاد مرکز تخصصی حدیث حوزه از جمله آنها بود. مناظرات و بحث های مختلف با وهابی ها برای اثبات حقانیت مذهب تشیع از اعمال صالحه ایشان بود که ان شاء الله خداوند تمام آنها را در نامه اعمالش ثبت کرده باشد و بهترین جزاء خیر را به ایشان عطا کند. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم-شادی روحش فاتحه ای نثار کنید.
  • عباس جعفری (فراهانی) IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    باسمه تعالی شأنه «انا لله وانا الیه راجعون» با کمال تاثر و ناراحتی خبر ارتحال ملکوتی استاد و عالم فرزانه، ابو الشهید حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر الهادی (خوشنویس) را شنیدم. اینجانب که سال های سال در جلسات شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) در محضر آن بزرگوار بودم از علم و ادب و اخلاق ایشان به قدر وسع خود بهره مند می شدم. این دانشمند و صاحب نظر علمی و حوزوی در مسائل دینی و مذهبی با وسعت نظر و عمق بالایی نگاه می کرد و در همین جهت آثار و تالیفات و بیانات عمیق و تاثیرگذاری به جا گذاشت. برخی از تالیفات ایشان مانند کتابچه «الحقیقة کماهی» به حدود 10 زبان ترجمه و نشر یافته است. از خداوند قادر متعال علو درجات آن مرحوم و حشر با اولیایش محمد و آل محمد (ع) را خواهانم. والسلام علیه یوم ولد و یوم مات و یوم یبعث حیا. ------------------------------------------------ عباس جعفری (فراهانی)
  • میثم IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    هنوز طنین صدای این استاد فرهیخته و دانشمند ارزشمند در گوشم هست. روحشان شاد و محشور با خوبان عالم باشد. سفرتان بی خطر استاد عزیز.
  • علی حائری IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    درگذشت جانگداز عالم محقق وسخنور توانا مرحوم حاج شیخ جعفر خوشنویس (الهادی) کربلائی ابو الشهید استاد گرانقدر ما به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ومقام معظم رهبری وحوزهای علمیه تسلیت می گوئیم ازخداوند متعال مسئلت داریم اورا با ائمه اطهار محشور فرماید
  • شاگرد IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    انالله و انا اليه راجعون خداوند روح استاد بزرگ و عزيزمان را با اولياء خويش محشور فرمايد. در سال‌هايي كه در كنار استاد عزيز بودم همانند پدري مهربان بودند.