جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میزگرد بررسی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب

حوزه/ نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان این‌که تأکید رهبر انقلاب به توسعه متوازن شهر قم است، گفت: مصوبات سفر رهبر انقلاب به قم در حوزه شهری تقریباً عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حسن بختیاری در میزگرد بررسی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به قم که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد، اظهار داشت: سفر پرخیروبرکت رهبر انقلاب به قم در سال ۸۹ نقطه عطفی در تاریخ استان قم است چرا که موجب شد که توسعه شهر قم با مصوبات این سفر شتاب بیشتر و بهتری به خود بگیرد.

وی ادامه داد: این سفر فرصتی را فراهم کرد تا پیشرفت‌های شهر قم با شتاب بیشتری همراه باشد که برکات آن هنوز هم ادامه دارد.

بختیاری به هدف این سفر اشاره کرد و گفت: نگاه‌ها به استان قم ویژه است و در این میان اصلی‌ترین هدف این سفر ارتقا جایگاه و شأن شهر قم در مجموعه کشور بود.

وی ادامه داد: موقعیت و جایگاه قم در جهان به دلیل این‌که خاستگاه انقلاب بوده و همچنین وجود مراکز حوزوی، حوزه‌های علمیه و حضور علما و مراجع خاص و بی‌نظیر است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم دیدارهای رهبر انقلاب در این سفر را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در این سفر در حوزه‌های مختلف با اقشار مختلف دیدار داشتند و در موضوعات مختلف صحبت کردند که این نشان می‌دهد نگاه رهبری به این موضوع یک نگاه تک‌بعدی نیست و یک نگاه جامع است.

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم با یک مفهوم علمی‌تر به هدف سفر رهبری به قم نگاه کنیم باید بگوییم که رهبر معظم انقلاب به دنبال یک توسعه متوازن بودند چرا که در حوزه‌های مختلف صحبت کردند و مشکلات را بیان و توصیه‌هایی را هم مطرح کردند.

بختیاری در بیان روش‌های رسیدن به توسعه متوازن شهری اظهار داشت: یکی از این ابزارهای مهم برای رسیدن به توسعه متوازن بحث عدالت‌محوری و توسعه عادلانه امکانات است .

وی در ادامه به بیانات رهبر انقلاب در این سفر پرداخت و گفت: یکی از محورهای مهم در فرمایشات مقام معظم رهبری، محرومیت‌زدایی است، رهبری در صحبت‌های خود به‌روشنی به این نکته توجه دارند و می‌فرمایند بخشی از نقاط شهر نقاط محرومی هستند، بایستی به آنها توجه شود، حتی به‌روشنی اسم مناطق نیروگاه و شاه ابراهیم را هم فرمودند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: در حوزه مدیریت شهر تقریباً همه مصوبات سفر به‌صورت مشخص عملیاتی شده است اما در نحوه اجرا با اعمال نظرهایی همراه بوده است به‌عنوان‌مثال در مسئله فضای سبز در تمام مناطق یکی نیست.

وی ادامه داد: سرانه فضای سبز قم ۲۱ متر است اما در برخی مناطق به ۴ متر هم نمی‌رسد، در این مسئله شاید شهرداری و شورای شهر هم کوتاهی کردند.

بختیاری در خصوص چرایی عدم اجرای مصوبات سفر رهبری نیز بیان داشت: این موضوع به نگاه و رویکرد مدیران استان در این چند دهه برمی‌گردد که متأسفانه مدیران در شهر ما دنبال کارهای راحت‌تر بودند. به‌عنوان‌مثال دوست دارند توسعه فضای سبز در منطقه‌ای که راحت‌تر انجام شود تا در منطقه‌ای که بسیار سخت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث فرهنگ هم در وضعیت خوبی نیستیم و انتظار است بیشتر توجه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha