جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ حال و هوای رضوی در بیمارستان های کرونایی یزد

حوزه/ فرمانده عملیات قرارگاه شهید قاسم سلیمانی گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی از ابتدای آذر ماه با هدف مقابله با ویروس کرونا و در ۳ محور مراقبت، حمایت و نظارت در قم آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امیر جعفری فرمانده عملیات قرارگاه شهید سلیمانی قم در گفت و گویی با اشاره به آغاز طرح شهید سلیمانی در استان گفت: این طرح از یکم آذر ماه همزمان با سراسر کشور در استان قم نیز با ریاست فرماندار اجرا شد.

وی در ادامه افزود: چندین جلسه با هدف آماده‌سازی و اجرا نمودن این طرح با حضور مدیران و  مسئولین مراکز مختلف برگزار شد و مصوب گردید در هر محله با استفاده از ظرفیت های مختلف یک کمیته عملیاتی تشکیل شود.

جعفری بابیان هدف تشکیل از کمیته عملیاتی عنوان کرد: در کمیته عملیاتی سه تیم مراقبتی ، نظارتی و حمایتی تشکیل شده است که هرکدام وظایف به خصوص خود را دارند و زیر نظر کمیته عملیاتی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به وظایف هر کدام از تیم ها افزود: تیم حمایتی تحت امر بسیج  وظیفه حمایت از خانواده های کرونایی را بر عهده دارد که نیازمندی های مالی ، غذایی و کارهایی همچون خرید را پوشش می‌دهند.

فرمانده ناحیه ویژه بسیج قم  ادامه داد:تیم های مراقبتی مسئولیتشان با مرکز بهداشت می باشد و بایستی خدمات پزشکی و مراقبتی برای خانواده ها وبیماران کرونایی را پوشش دهند.

وی همچنین افزود: تیم نظارتی  نیز بررسی محل های پر تردد همچون مغازه ها و بازارها برای رعایت بهتر دستورالعمل های بهداشتی را برعهده دارند.


جعفری خاطر نشان کرد: تیم های مراقبتی و نظارتی به صورت مستقیم زیر نظر پایگاه سلامت می باشد و بسیج هم در این زمینه با نیرو های خود مشارکت می کند اما تیم حمایتی با ظرفیت خیرین با محوریت بسیج عمل می کند.

وی با بیان دیگر وظایف تیم حمایتی بیان کرد: تیم حمایتی با کمک خیرین و مردم هدیه های نقدی و غیرنقدی را جمع آوری کرده و به خانواده‌های نیازمند کرونایی اهدا می کند.


جعفری خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های طرح شهید سلیمانی برای خانواده های کرونایی می باشد که شناسایی بیماران توسط مرکز بهداشت انجام می شود که لیست بیماران کرونایی به کمیته های عملیاتی داده می شود و تیم‌ های مراقبتی نظارتی و حمایتی در حوزه کاری خود وارد عمل می‌شوند.

وی افزود :تا به امروز ۹۲ محله در شهر قم و  ۲۰ محله در پردیسان تشکیل و بیش از ۲۵۰۰ نفر نیروی جهادی شروع به فعالیت کرده اند و بخش‌های سلفچگان ، خلجستان جعفرآباد ، کهک و قنوات نیز هرکدام قرارگاه بخشی تشکیل داده اند.


فرمانده ناحیه ویژه بسیج قم با تاکید بر اهمیت وظیفه تیم های مراقبتی تحت امر مرکز بهداشت بیان کرد: این طرح زمانی به بازدهی مناسب می رسد که تیم های مراقبتی به صورت مستمر و منظم در این طرح فعالیت کنند که به دلیل برخی مشکلات هنوز تیم های مراقبتی به صورت موثر آغاز به کار نکرده اند.

وی افزود: با فعالیت این تیم بیمار کرونایی برای دریافت خدمات پزشکی به بیرون از منزل مراجعه نمی کند که این امر باعث کم شدن انتقال ویروس منحوس کرونا میشود که با توجه به کمبود پزشک و پرستار ظرفیت حضور در منزل را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha