جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مصباح - رهبر انقلاب

حوزه/ وقتی یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتاً این شخصیت عزیز، جزو شخصیت هایی است که همه‌ی دلسوزان اسلام و معارف اسلامی بایستی از اعماق دل قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار می گیرد، می بینید که همین «و هم ینهون عنه و ینأون عنه». حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم، هر جایی که باشد، دشمن آن‌جا را زود تشخیص می دهد؛ چون حسابگر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بعد از اعلام کسالت و بیماری آیت‌الله مصباح یزدی بسیاری از علما، فرهیختگان و اقشار مختلف ضمن تجلیل از جایگاه علمی، اخلاقی و انقلابی ایشان برای سلامتی «آیت‌الله» دعا کردند و برخی از بزرگان، توصیه‌های ویژه در این زمینه داشتند؛ همزمان گروهی نیز به انتقاد از دیدگاه‌های ایشان و یا برخی به توهین و هتاکی روی آوردند که رسانه رسمی حوزه‌های علمیه برای آشنایی بیشتر مخاطبان با این عضو قدیمی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بازنشر نظر رهبر معظم انقلاب درباره ایشان که در دیدار دانشجویان بسیجی «طرح ولایت» در سال ۱۳۷۹ بیان شده، می پردازد:

شما می بینید این هجوم های تبلیغاتی را که به شخصیت های برجسته، به انسانهای والا و با اخلاق های برجسته می کنند؟

اینها همه‌اش نشان دهنده‌ی اهداف و نیات دشمن است. وقتی یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتاً این شخصیت عزیز، جزو شخصیت هایی است که همه‌ی دلسوزان اسلام و معارف اسلامی بایستی از اعماق دل قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار می گیرد، می بینید که همین «و هم ینهون عنه و ینأون عنه». حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم، هر جایی که باشد، دشمن آن‌جا را زود تشخیص می دهد؛ چون حسابگر است.

دشمن - همان‌طور که گفتم - آن‌جا را می شناسد و به مقابله‌اش می آید. با مرحوم شهید مطهری نیز همین‌گونه برخورد کردند.

امروز شهید مطهری در دنیا نیست. البته امروز هم بعضی کسان شهید مطهری را رها نمی کنند؛ امروز هم حتی به او تهاجم می کنند؛ لیکن آن روزی که زنده بود، کسانی که بوده‌ اند و دیده ‌اند، می دانند که با آن شهید عزیز چه کردند؛ چه اهانت ها، چه ناشایست ها و ناسزاها که به آن چهره‌ی مطهّر و منوّر زده شد. در همه‌ی سطوح ممکن است چنین چیزی پیش بیاید. نسبت به اشخاص هم ممکن است پیش بیاید؛ اما بایستی راه درست را، شیوه‌ی درست را و ابزار درست را، با این چیزها از دست نداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha