شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 931380
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کلمه سواء

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی اظهار کرد: دانش آینده پژوهی، علمی نوپا در ایران است و از جمله مباحث مهم آن، روندشناسی می باشد که تحولات آینده به کمک آن ، شناسایی می شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام رحیم کارگر، در نشست مجازی « مهدویت و روندهای جهانی ظهور امام زمان علیه السلام» با بیان اینکه دانش آینده پژوهی علمی نوپا در ایران است و از جمله مباحث مهم آن، روندشناسی می باشد، گفت: به کمک این روندها که مجموعه ای از خطوط تغییرات هستند که از گذشته شروع و در آینده ادامه خواهند داشت، تحولات آینده شناسایی می شوند.

وی ابراز کرد: درک آینده پژوهان در سطح حدس و گمان می باشد و آنچه در روایات ذکر شده می تواند در رویدادها به ما کمک کند که از آنها به عنوان علائم یاد می شود.

حجت الاسلام کارگر اظهار کرد: در این ایام بیماری کرونا، افرادی شبهاتی را در مقام طلبکار مطرح می کنند و می گویند که چرا امام زمان(عج) ظهور نمی کند تا به مردم کمک شود؟! این در حالی است که اتفاقا ما بدهکار هستیم زیرا در زمینه تحقق ظهور حضرت کاری انجام نداده ایم و مردم دنیا نسبت به ظهور ایشان قصور دارند چون که احساس ضعف و بی نیازی از خود نشان می دهند همانطور که بشریت نسبت به آمدن پیامبران عکس العمل مناسبی نداشته است.

وی تصریح کرد: تطبیق حوادث به نشانه های ظهور نادرست است زیرا علم آن را نداریم و تنها مفید احتمال است و همچنین تعیین زمان برای ظهور نیز امری صحیح نمی باشد چونکه هیچکدام از وقت های تعیین شده مطابق با واقعیت نبودند.

این استاد دانشگاه در بخش دوم نشست علمی به تبیین و تشریح کلان روندها پرداخت و اظهار کرد: بهداشت و سلامت افراد از جمله کلان روندهاست که آینده پژوهان در این زمینه می گویند: در آینده بیماری خطرناک و واگیردار نداریم اما در روایات ذکر شده است که بشر در آینده با بیماری مرگ و میر مواجه می شود .

استاد نشست علمی در ادامه جلسه کلان روند دیگر را از منظر آینده پژوهان، فرهنگ زدایی دانست در حالی که در روایات از اخلاق زدایی سخن به میان آمده و به طور مثال فرمودند: حفظ دین همانند نگهداشتن آتش در کف دست است.

حجت الاسلام کارگر در بخش پایانی نشست افزود: ما باید در سطوح مختلف اعم از فردی، خانوادگی، گروهی، ملی، منطقه ای و جهانی اقداماتی در راستای حضور حضرت انجام دهیم تا زمینه ساز عصر ظهور باشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha