سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمد زهرایی

حوزه/رئیس بسیج سازندگی طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه را یک طرح سه ساله اعلام کرد و گفت: بر اساس طرح مذکور، جهادگران در راستای محرومیت زدایی با کمک خود مردم و خیرین در ۱۰ هزار و ۲۳۰ روستا ورود پیدا کرده و به پیگیری پروژه‌هایی عمرانی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به شهادت شهید فخری‌زاده، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که فخری‌زاده‌هایی بعد از شهادت آن شهید والامقام زاده می‌شوند و علم را بلند می‌کنند و به لطف خداوند، یک فخری‌زاده تبدیل به صدها و هزاران فخری‌زاده برای انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی با بیان این مهم که امثال شهید فخری‌زاده و شهید سلیمانی نه چراغ راه که خود راه و مسیر هستند، ابراز کرد: این شهادت‌ها جوانان جهادگر ما را برای ورود در عرصه علم و پژوهش و …پرشورتر می‌کند که به آن افتخار می‌کنیم.

زهرایی با اشاره به ضعف استکبار، تصریح کرد: استکبار آنقدر ضعیف است که در مقابل فلسطین با وجود این‌که مردم آن‌ها هیچ سنگ و سلاحی ندارند، نمی‌تواند موفق شود.

رئیس بسیج سازندگی با بیان این‌که امروزه مفتخریم‌ که در بسیج سازندگی و کل سپاه پاسداران محرومیت‌زدایی نه یک رسالت، بلکه یک مأموریت است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر محرومیت‌زدایی را به صورت کاملا تخصصی پیگیری کرده‌ایم و با دستگاه‌های اجرایی در این زمینه به انعقاد تفاهم نامه‌های عملیاتی و قابل شماره پرداخته‌ایم.

زهرایی با اشاره به این‌که اولین پروژه‌های پیگیری شده براساس این مدل اجرا را در هفته بسیج سال جاری با ۲ هزار و ۸۷۷ پروژه به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح کردیم، عنوان کرد: طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه، از مهمترین طرح‌های بسیج سازندگی است.

وی، طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه را یک طرح سه ساله دانست و افزود: بر اساس طرح مذکور، جهادگران در راستای محرومیت زدایی با کمک خود مردم و خیرین در ۱۰ هزار و ۲۳۰ روستا ورود پیدا کرده و به پیگیری پروژه‌هایی عمرانی می‌پردازند.

رئیس بسیج سازندگی از موافقت برای بیش از۱۰هزار پروژه در طرح جامع‌ محرومیت‌زدایی با دستگاه‌های اجرایی خبر داد و بیان کرد: از تعداد پروژه‌های مذکور تاکنون، حدود هشت هزار پروژه محرومیت زدایی اجرا شده است و مابقی‌ نیز تا پایان سال جاری اجرایی می‌شود.

زهرایی ادامه داد: بیش از ۴۳۰ قطب صنایع تبدیلی در کشور وجود دارد که بسیج سازندگی به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در این قطب‌ها است.

وی با اشاره به ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه در روستاهای کشور با تسهیل‌گری بسیج سازندگی، تبیین کرد: در حال حاضر ۲۳ هزار صندوق در روستاها و مناطق محروم ایجاد شده که دارای یک میلیون و ۱۰۰ هزار عضو بوده و مسبب ایجاد بیش از۳۸ هزار شغل شده است.

رئیس بسیج سازندگی از تشکیل ۴۸۶تعاونی در این خصوص خبر داد و افزود: این صندوق‌ها در راستای پایدار ماندن تبدیل به تعاونی می‌شوند.

زهرایی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس منحوس‌ کورونا در جامعه و اختلال در امور مختلف جامعه، اذعان داشت: در این خصوص به انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت در پیک اول شیوع کرونا پرداخته‌ایم‌ که در پیک اول این بیماری، ۸۴۰ هزار نفر جهادگر اقدامات‌ فراوانی همچون ضدعفونی‌کردن سطوح مختلف شهر، تولید ماسک، کمک به کادر درمانی و حتی تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی انجام دادند.

وی افزود: در پیک سوم نیز به دنبال قطع زنجیره شیوع کرونا در قالب طرح شهید سردار سلیمانی هستیم که مدت زمان آن ۴ ماه است.

 انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    نوشتین سردار اما عکس سرهنگی گذاشتین!