جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید بحری

حوزه/ امام جمعه تهران گفت: سرکشی و تکریم خانواده های معظم شهدا از وظائف مهم مسئولان است چراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا در اوج قدرت و عزت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه تهران و رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران در دیدار با خانواده روحانی شهید حجت الاسلام بحری با بیان اینکه شهدا افرادی با معرفت، دلداده اهل بیت(ع) و ولایت مدار بودند، اظهارداشت: طول عمر و زندگی تمام افراد از طرف خدا تعیین شده است، کار بزرگ شهدا این است که با انتخاب نوع مرگشان به خود زندگی ابدی و به خانواده هایشان عزت و سرافرازی عطا کردند.

امام جمعه تهران با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران که می فرماید: « «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ یَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللّهَ لاَ یُضِیعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِینَ»، افزود: خانواده های شهدا باید بدانند که شهدایشان زنده اند به گونه ای که خداوند برای آنان روزی مقرر کرده و چون به قرب الهی رسیده اند در همه جا حضور دارند نظاره گر عملکرد خانوادهایشان هستند.

وی خاطر نشان کرد: شهدا بخاطر اینکه خداوند آنان را برای جهاد در خودش انتخاب کرده و مدال پر افتخار شهادت را به آنان عطا فرموده است احساس سرافرازی و سربلندی می کنند.

استاد حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه ایثارگران و جانبازانی که هنوز راه همسنگرانشان و یاد شهدا را فراموش نکرده اند در خط و راه شهدا هستند روزی به آنان ملحق خواهند شد اظهار داشت: ایثارگران، کسانی که از مسیر ولایت و انقلاب خارج شده اند و با رعایت نکردن حجاب و عفت خود در برخی فتنه ها علیه کشور و ولایت شرکت کرده اند نباید انتظار داشته باشند در آخرت به شهدا ملحق شوند.

رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران شهادت این استاد روحانی حوزه و دانشگاه را مرهون مجاهدت های علمی و تبلیغی خالصانه ایشان و موجب بیمناک شدن دشمنان اسلام دانست و گفت: باید نام و یاد شهدای همه دوران انقلاب اسلامی را برای نسل جوان و نوجوان تببین کرد تا مجاهدت های شهدای دوران مختلف انقلاب اسلامی برای همه دوران جاودان بماند.

خاطرنشان می شود شهید حجت الاسلام والمسلمین بحری از اساتید فعال حوزه و دانشگاه در سال ۱۳۹۶ توسط معاندین به صورت ناجوانمرادنه با زبان روزه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha