پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حیدری

حوزه/ حجت الاسلام حیدری از اجرای طرح «اندیشه تمدن سازی» ویژه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان برای آشنایی و مباحثه پیرامون کتاب ارزشمند طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن خبر داد.

حجت الاسلام عباسعلی حیدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون آخرین برنامه ها و اقدامات نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان در ایام کرونا اظهار کرد: از جمله طرح هاو برنامه هایی که دراین ایام درحال برگزاری است، طرح اندیشه تمدن ساز تحت قالب کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» است.

وی بیان کرد: پیرو اعلام فراخوان سراسری برای آشنایی و مباحثه پیرامون کتاب ارزشمند طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن که برآمده از سخنرانی های رهبری معظم انقلاب در پیش از انقلاب اسلامی است، نهاد دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان ابتدا جلسه ای را جهت هماهنگی و دریافت راهنمایی های لازم با مسئولین نهاد مرکز و مجریان طرح برگزار کرد .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: در این جلسه که مسئولین نهاد اصفهان به همراه معاون فرهنگی دانشجویی استان حضور داشتند، سازوکار طرح، اهداف و نحوه اجرای آن ارائه شد. در مرحله بعد، فراخوان طرح از طریق شبکه های اجتماعی و واحد های دانشگاهی اطلاع رسانی شد که بیش از پنجاه نفر از اساتید دانشگاه آزاد های اسلامی استان آمادگی خود را برای شرکت در این طرح اعلام نمودند .

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: این اساتید در قالب سیزده گروه سه تا پنج نفره دسته بندی و برای هر یک از گروه ها یک دبیر تعیین شد، سپس از میان اساتید برجسته حوزه معارف اسلامی استان، مربیان طرح انتخاب و گروه های آنان معین شد .

وی با تاکید بر اینکه در مرحله بعد به گروه های سیزده گانه فرصت داده شد تا با همفکری و مشورت ما بین خودشان، روز و ساعت پیشنهادی تشکیل کلاس ها را اعلام نمایند ، تصریح کرد: در نهایت با تکمیل جداول گروه ها و ساعت و زمان تشکیل کلاس ها ، اجرای طرح آغاز شد که هفته جاری هفته سوم برگزاری آن به حساب می آید .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان اذعان کرد: در مجموع با توجه به اینکه این طرح برای بار نخست است که در استان برگزار می شود،  دست اندرکاران اجرایی آن در حال رصد نقاط قوت و ضعف احتمالی آن و کاربست پیشنهادات و انتقادات اساتید جهت بهینه سازی و حسن اجرای کلاس ها می باشند.

وی ابراز کرد: ان شاءالله با پیشرفت کار و توالی برگزاری دوره ها، شاهد رسیدن به کمال مطلوب در این طرح و تحقق حداکثری اهداف آن به خصوص آشنایی فزاینده با افکار و اندیشه های والا و عالمانه رهبر معظم انقلاب خواهیم بود .

حجت الاسلام حیدری در پایان متذکر شد: اساتید شرکت کننده در این طرح در قالب۱۳ گروه مطالعاتی و مباحثاتی در فضای مجازی حضور فعال دارندT بازه زمانی این طرح شش ماه می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha