چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تغییر‌کاربری بار قدیمی در لانگشایر، به مرکز آموزش اسلامی برای کودکان نابینا

حوزه/ یک خیریه اسلامی با نام القلم تربیت، یک هتل بار قدیمی را در پرستون واقع در لانگشایر، به مرکز آموزش قرآن و علوم اسلامی برای کودکان نابینا تبدیل می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک خیریه اسلامی محلی در پرستون واقع در لانگشایر بریتانیا، اعلام کردند که قصد دارند یک هتل-بار قدیمی را به مرکزی برای آموزش های دینی و قرآنی به کودکان نابینا تغییر کاربری بدهند.

موسسه خیریه القلم تربیت از هتل ارکگیت برای افتتاح موسسه‌ای با عنوان «مرکز توانایی یادگیری» استفاده خواهند کرد. این مرکز جدید فرصتی برای تحصیل قرآن در اختیار جوانان ، به ویژه کودکان نابینا قرار خواهد داد.

براساس گزارش رسانه‌های محلی، در حالی که کودکان مسلمان کلاس آموزش قرآن و زبان عربی را پشت سرمی‌گذارند. در اینجا کلاس‌های عربی هر هفته عصرها بین ساعت ۵ تا ۱۹ برگزار می‌شوند.

 به گفته سازندگان، کودکان بیمار و معلول جسمی از انجام برخی از جنبه‌های مذهبی به دلیل معلولیت، معذور هستند. اما پذیرش این موقعیت باعث می‌شود آن‌ها به دلیل معلولیت از اعتقادات‌شان محروم نشوند.

ایده ایجاد این مرکز توانبخشی دینی برای کودکان مسلمان زمانی آغاز شد که یک پدر مسلمان نگرانی‌هایی را ابراز کرده بود، درباره اینکه فرزند نابینایش قادر به یادگیری قرآن نیست،  برای عملی کردن این ایده ، یک محقق مسلمان محلی با دوستی که یک مدرسه نابینایان در آفریقا را اداره می‌کند، در مورد چگونگی برگزاری کلاس‌های قرآنی در پرستون با استفاده از خط بریل مشورت کرد.

موسسه خیریه اعلام کرده که قصد دارد این مرکز را در طول روز (۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر) فقط برای دو دانش آموز و یک معلم افتتاح کند و همچنین کلاس‌های عصرانه را از ساعت ۴.۱۵ بعد از ظهر تا ۷.۱۵ بعد از ظهر برای حداکثر ۱۵ دانش آموز و دو معلم برگزار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha