جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 931612
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: برای اینکه حوزه‌ای مهذب و متخلّق به اخلاق اسلامی داشته باشیم، قبل از شاگرد، استاد باید در وادی اخلاق، معنویت و سیاست وارد شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در جلسه شورای معاونان حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه محور تحول در حوزه را اساتید رقم می‌زنند ازاین‌رو، توانمندسازی آنان باید در اولویت فعالیت‌ها باشد، گفت: برای اینکه حوزه‌ای مهذب و متخلّق به اخلاق اسلامی داشته باشیم، قبل از شاگرد، استاد باید در وادی اخلاق، معنویت و سیاست - با رویکرد اسلامی- وارد شود و حوزه را متحول کند.
وی با بیان اینکه کار استاد انتقال مطلب است و از این رو باید محتوای مناسبی برای انتقال داشته باشد، ابراز کرد: تحول قبل از هر چیز برای استاد باید به وجود بیاید، لذا کار تهذیبی، اخلاقی و معنوی برای مدرسان بسیار مهم است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه اساتید باید اولویت هر حرکت و برنامه‌ریزی تحولی در حوزه اعم از آموزشی، پژوهشی و ... باشند، بیان کرد: برگزاری وبینارهای کاربردی، کارگاه‌های تخصصی و تولید محتوا به ‌صورت مجازی برای توانمندسازی اساتید در عرصه‌های مختلف لازم است.
مدیر حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: با توجه به اینکه اساتید برای تدریس، مورد ارزشیابی علمی قرار می‌گیرند، قبل از ارتباط با طلاب نیز باید، رویکردهای اخلاقی و توانمندی در عرصه‌های تهذیبی، سیاسی و ... ایشان، بررسی شود.
حجت الاسلام و المسلمین عاملی در پایان تصریح کرد: وقتی اعتقاد، تخلّق به آداب اسلامی و توانمندی در عرصه‌های تهذیبی در استاد وجود داشته باشد و در جهت اهداف حوزه و در راستای سیاست‌های کلان آن پیش رود، می‌توان رشد عرصه‌های فرهنگی را در حوزه و به‌واسطه‌ی آن در جامعه، شاهد بود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha