شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه آیت‌الله جزایری با رئیس سازمان بازرسی کل کشور

حوزه/ رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مردم نباید تاوان بی‌مسئولیتی یا کوتاهی‌های برخی دستگاه‌ها را دهند، گفت: اعلام کرده‌ام تا همان حقوق قانونی که مربوط به استان خوزستان همچون «اختصاص سه درصد از درآمد نفت به خوزستان» است را پیگیری و بررسی کنند که چقدر بوده و چند سال پرداخت‌نشده و آن میزانی که پرداخت‌شده در کجا هزینه شده است!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور شامگاه گذشته به همراه جمعی از بازرسان وزارت کشور در دفتر رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان حضور پیداکرده و با آیت‌الله موسوی جزایری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اولین روز سفرش به خوزستان گزارشی ارائه داد و تصریح کرد که ما آمده‌ایم تا به‌صورت ریشه‌ای مشکلات اصلی مردم را رفع کنیم.

وی بابیان اینکه مردم نباید تاوان بی‌مسئولیتی یا کوتاهی‌های برخی دستگاه‌ها را دهند، گفت: اعلام کرده‌ام تا همان حقوق قانونی که مربوط به استان خوزستان همچون «اختصاص سه درصد از درآمد نفت به خوزستان» است را پیگیری و بررسی کنند که چقدر بوده و چند سال پرداخت‌نشده و آن میزانی که پرداخت‌شده در کجا هزینه شده است!

حجت‌الاسلام درویشیان، افزود: همچنین در خصوص عوارض آلایندگی که باید شهرداری‌های استان از محل عوارض آلایندگی‌های واحدهای صنعتی مخصوصاً نفت و گاز دریافت کنند، اعلام کرده‌ام که این را هم بررسی کنند که چه میزان بوده و چقدر از آن عوارض پرداخت‌شده است! اگر واقعاً همین مبالغ برگردد به خوزستان، ما دیگر مشکلی به لحاظ بودجه‌ای برای حل فاضلاب و آب‌های سطحی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بابیان اینکه وضعیت مناطق محروم خوزستان من‌جمله همین «کوت عبدالله» بسیار اسفناک است، گفت: این وضعیت زیبنده نظام اسلامی نیست که شهروندانش با این شرایط بخواهند زندگی کنند.

وی به برنامه بلندمدت طرح جامع فاضلاب اشاره کرد و بیان کرد: برای حل اساسی بحران آب‌گرفتگی یک برنامه بلندمدت داریم که همان طرح جامع فاضلاب است که از سال ۸۵ شروع‌شده و در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه فقط ۴۰ درصد از آن اجرایی شده که در حال پیگیری بودجه برای این طرح هستیم

وی افزود: در کنار برنامه‌ی بلندمدت  باید یکسری کارها به‌صورت کوتاه‌مدت و موقت انجام شود که ازجمله این کارها نصب پمپ برای تخلیه آب است؛ زیرا متأسفانه به دلیل بارندگی زیاد و استفاده بیش‌ازحد از پمپ‌ها بعضی از پمپ‌های آب سوخته و باید تعمیر یا جایگزین شوند.

در پایان این جلسه دیگر مشکلات استان مانند مشکل هفت‌تپه، منطقه آزاد اروند و قطار شهری اهواز نیز برسی شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha