جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دولت فرانسه تنها مدرسه اسلامی پاریس را تعطیل کرد

حوزه/ دولت فرانسه در ادامه سرکوب گسترده مسلمانان در  این کشور، تنها مدرسه اسلامی در شهر پاریس در پایتخت این کشور را که به دختران اجازه گذاشتن حجاب می‌داد، تعطیل کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، در ادامه سرکوب گسترده جمعیت ۴.۵ میلیون نفری مسلمانان در فرانسه، تنها مدرسه اسلامی در پاریس، پایتخت این کشور تعطیل شد.

در حالی که فشارها بر بزرگترین جامعه مسلمان اروپا افزایش می‌یابد ، تنها مدرسه مسلمانان پاریس توسط مقامات فرانسه تعطیل شد.

کالج و دبیرستان ام‌اچ‌اس یک مدرسه متوسطه خصوصی در پاریس است، که در اصل در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده و اگرچه این مدرسه رسماً سکولار است و از برنامه درسی ملی پیروی می‌کند، دانش آموزان آن عمدتا مسلمان هستند.

یکی از بنیانگذاران این مدرسه با شرط ناشناس ماندن با خبرنگاران صحبت کرده و گفت: ما یک مدرسه باز برای همه فرهنگ‌ها هستیم که ریشه اعتقادات‌مان مذهبی است.

وی اضافه کرد که این مدرسه تدریس مذهبی ندارد، اما یک ویژگی منحصر به فرد این مدرسه این است که به دانش آموزان دختر این امکان را می‌دهد که براساس انتخاب و عقاید مذهبی‌شان از حجاب استفاده کنند.

این مقام مدرسه افزود:  زیرا ما فکر می کنیم همه باید لباس مورد نظر خود را بپوشند!

این در حالی است در سال ۲۰۰۴ ، فرانسه حق دختران مسلمان را برای استفاده از روسری در محوطه مدرسه سرکوب کرد و بسیاری را مجبور کرد تا در ورودی دروازه مدرسه روسری خود را بردارند.

از آن زمان ، گزینه‌های کمی وجود داشته است که در براساس آنان زنان مسلمان قادر به ورود به موسسات آموزشی باشند و در عین حال ایمان خود را نیز حفظ کنند. این مدرسه تنها موسسه

در بیانیه‌ای، مقامات این موسسه آموزشی، تصمیم در مورد تعطیلی مدرسه را «خودسرانه» خوانده ، و اعلام کرد که این تعطیلی بیش از ۱۱۰ دانش آموز را در اواسط یک سال تحصیلی آواره کرده و همچنین ۱۸ معلم و پرسنل پشتیبانی را بیکار کرده اند.

دستور تعطیلی پس از بازرسی در ۱۷ نوامبر صادر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 110 NL ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    فرانسه ظالم جانی هست