جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تداوم سوزاندن اجساد قربانیان کرونا با وجود مخالفت‌های مسلمانان در سریلانکا

حوزه/ تصمیم دولت سریلانکا برای سوزاندن اجساد مردگان در بیماری کرونا، خشم گسترده مسلمانان این کشور را برانگیخته است. و بیانیه‌ای از سوی جامعه مسلمانان صادر گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، جمعیت اسلامی علمای سریلانکا، نسبت به سوزاندن اجساد قربانیان کرونا در این کشور اعتراض کرده‌اند، اقدامی که با وجود تمام مخالفت‌ها، همچنین ادامه داشته و خشم مسلمانان را نیز برانگیخته است.

جمعیت اسلامی «علمای سیلان» در بیانیه ای اعلام کرد: همه تدابیر دولت سریلانکا برای مقابله با ویروس کرونا، قانونی و مشروع است. به جز تصمیم سوزاندن همه مرده ها بدون در نظرگرفتن دین آنها که این مسئله نادرست است.

جمعیت اسلامی در این رابطه تاکید کرد: اسلام به ما سفارش کرده است که مرده هایمان را دفن کنیم، به همین دلیل سوزاندن اجساد، مسئله صحیح و درستی نیست.

در این بیانیه آمده است: مجلس عوام بریتانیا به دلیل اعتراض های گسترده مسلمانان و یهودیان از تصمیم سوزاندن اجساد قربانیان کرونا عقب نشینی کرد. هیچ دلیل علمی وجود ندارد که در صورتی که مرده ها را داخل کفن بگذارند و در خاک دفن کنند، این ویروس شیوع پیدا می کند.

جمعیت اسلامی علمای سیلان، اعلام کرد: بریتانیا، سنگاپور، استرالیا، مالزی، ایران و ایتالیا نیز مرده های خود را که در نتیجه کرونا فوت کردند، دفن می کنند.

این جمعیت از دولت سریلانکا خواست تا به سرعت از این تصمیم عقب نشینی کند. عقب نشینی از این تصمیم از بروز اختلافات و تنش بین ادیان مختلف در این کشور جلوگیری می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha