پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
منوچهر زبردست

حوزه / یک تهیه‌کننده گفت: متاسفانه شرایط در تولید آثار دفاع مقدسی به اندازه ای سخت شده که امکان کار در آن برای تهیه کننده بخش خصوصی مهیا نیست.

منوچهر زبردست تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو باخبرگزاری حوزه،درباره چرایی کم‌کاری تهیه‌کننده‌ها در ساخت فیلم‌های دفاع مقدسی، چنین توضیح داد: شرایط سینما به گونه‌ای شده که متاسفانه فیلمسازانی نظیر من امکان کار کردن در این حوزه را ندارند، زیرا تأمین بودجه‌هایی که این دست فیلم‌ها نیاز دارند از قدرت تهیه‌کننده‌های بخش خصوصی خارج است.

وی افزود: درباره بودجه‌های دولتی در این حوزه هم باید بگویم متاسفانه پول‌هایی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود، معمولاً معطوف به آدم‌هایی خاص است، پس وقتی من قادر نیستم از این بودجه برای تولید کارهای دفاع مقدسی بهره بریم نباید از تهیه‌کنندهای بخش خصوصی توقع کار در این رابطه را داشت.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: این کم کاری در شرایطی است که به شخصه کار کردن در این حوزه را دوست دارم، چون نمی‌شود سینماگری را یافت که نسبت به سرداران و شهدای جنگ تعلق خاطر نداشته باشد. در حقیقت وقتی شهدا جان خود را برای راحتی و آسایش ما گذاشته‌اند طبیعی است که همه مردم آنها را از صمیم قلب دوست داشته باشند.

وی حضور جوانان را در سینمای دفاع مقدس ضروری دانست و تصریح کرد: به نظرم استفاده از نیروهای جوان در سینمای دفاع مقدس اقدام خوبی است که می‌تواند مجدداً این حوزه را رونق بخشد، به شرطی که انتخاب آنها بر اساس لیاقت و کاردانی‌شان باشد، والا باز هم  شاهد تولیداتی خواهیم بود که هیچ کیفیتی را در خود جای نداده‌اند.

این تهیه‌کننده درباره حضور بازیگران مطرح در سینمای دفاع مقدس گفت: کار کردن در حوزه سینمای دفاع مقدس بسیار سخت است. این نکته‌ای کاملاً روشن است، اما امیدوارم شرایطی پیش آید تا بازیگران مطرح هم در این دست فیلم‌ها حضور داشته باشند، زیرا این اتفاق هم به رونق این ژانر سینمایی کمک خواهد کرد هم اینکه کیفیت کار آنها را بالاتر خواهد برد.

وی در انتهای این گفت‌وگو تاکید کرد: فیلمسازی درباره قهرمانان، رویکردی رایج در تمامی کشورهای دنیاست. برای مثال در آمریکا فیلم‌های متعددی در این رابطه ساخته می‌شود، اما هیچگاه ساخت این تولید متوقف نمی‌شود. این در حالیست که ما فکر می‌کنیم با گذشته سه دهه از جنگ دیگر نیازی نیست در این رابطه کاری انجام دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha