چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اسماعیل خلج

حوزه / یک بازیگر گفت: به دلیل ارزش‌های حاکم در سینمای دفاع مقدس، فیلمسازی در این ژانر جزو الزامات است.

اسماعیل خلج، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: در فیلم سینمایی «تک تیرانداز» افتخار این را دارم که در اثری حاضر باشم که به نام یک شهید عبدالرسول زرین است.

وی افزود: فیلم‌هایی که در حوزه دفاع مقدس ساخته می‌شوند یکی از الزامات سینمای ایران است، چون در آنها مضوعاتی مد نظر قرار می‌گیرد که با افتخارات این سرزمین گره خورده است.

بازیگر فیلم «رسوایی» ادامه داد: سینمای دفاع مقدس باید حمایت شود چون اگر قرار باشد بخش خصوصی گرداننده آن باشد این سینما روزبه‌روز مهجورتر خواهد شد، اما اگر بتوان حمایت‌های دولتی را با آن همراه کرد بخش خصوصی نیز به سمت آن سوق پیدا خواهد کرد.

این بازیگر با بیان اینکه در سینمای دفاع مقدس می‌توان به ارزش‌ها به بهترین شکل دست یافت، تصریح کرد: زبان سینما محل مناسبی برای بیان ارزش‌های اخلاقی و دینی است، اما در میان تولیدات سینمایی به نظرم فیلم‌های دفاع مقدسی بهترین محل را برای تصویرسازی از آموزه‌های مورد نظر داراست، زیرا در هشت سال جنگ تحمیلی فضایی بین رزمندگان حاکم بود که آن را می‌شود در فیلم‌های سینمایی جدید مد نظر قرار داد.

خلج با تاکید بر اینکه در فیلم‌های دفاع مقدسی باید از کلیشه و اغراق پرهیز کرد، گفت: برخی مواقع فیلم‌هایی در این حوزه ساخته می‌شود که سراسر اغراق و شعار است در صورتی‌که این دست آثار نیازی به این  کارها ندارد. رزمندگان ما با دستان خالی در مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستادند، پس نیازی نیست برای نشان دادن قهرمانی آنها حرف یا تصویری خارج از آنچه که بوده را نشان دهید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha