دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نخستین نماز جمعه در مسجد جامع کویینزتاون برگزار شد

حوزه/ جامعه مسلمانان در کویینزتاون شاهد برگزاری نخستین نماز جمعه در مسجد جامع بودند که به تازگی با همت بنیاد اعتماد اسلامی و جمع آوری کمک‌های مردمی راه اندازی شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از odt، نخستین نماز جمعه در مسجد جامع تازه تاسیس در شهر کویینزتاون  در نیوزیلند برگزار گردید.

دیروز جامعه مسلمانان در کویینزتاون شاهد برگزاری نخستین نماز جماعت در مسجد بودند که به پیش‌نمازی شیخ امجد علی برپا شد، که به همین مناسبت از اوکلند به اینجا سفر کرده بود.

امام جماعت نماز را بسیار خاص توصیف کرده و اظهار امیدواری کرد که این مسجد به مکانی امن، با صلح و آرامش برای مسلمانان تبدیل شود. مکانی که پذیرای ناامیدان باشد و در ایجاد وحدت میان مردم تاثیرگذار گردد.

شیخ اذعان داشت: حملات تروریستی ۱۵ مارس گذشته، در مساجد کرایست چرچ که منجر به کشته شدن ۵۱ نفر و مصدویت ۴۰ تن دیگر گردید، هنوز عنصر ترس را در جامعه باقی گذاشته است. اما ما باید راه‌مان را ادامه دهیم.

گفتنی است مکان مسجد توسط بنیاد اعتماد اسلامی کویینزتاون خریداری شده است. این بنیاد در سال ۲۰۱۵ توسط محمد ندیم یکی از ساکنین مسلمان این شهر تاسیس شده است.

وی گفت در تمام این مدت جامعه مسلمانان به دنبال مکانی ثابت برای عبادت بودند. مدتی طولانی است که به صبر کردیم  اما ارزش آن را داشت و اینجا مکان زیبایی است.

 وی از شادی وصف‌ناپذیر مسلمانان برای افتتاح مسجد جدید سخن گفته و از حمایت مردم، شورای منطقه و سایرین برای راه اندازی این مسجد قدردانی کرد.

گفتنی است این بنیاد موفق شد مبغل ۴۳ هزار دلار ودیعه لازم برای ساختمان مسجد را ظرف ۱۰ روز جمع آوری کند. اکنون تا دسامبر آینده فرصت دارد تا موجودی ۳۶۷،۰۰۰ دلار را تأمین کند.

آقای ندیم گفت حدود ۷۰ عضو در جامعه مسلمانان در کویین تاون وجود دارد که نمایندگان بسیاری از ملیت‌ها از جمله آفریقای جنوبی ، مالزی ، سنگاپور و هند هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha