پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علامہ افضل حیدری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد افضل حیدری گفت: دانشجویان از ۱۲۰ کشور جهان در جامعة المصطفی تحصیل می کنند. در برنامه درسی آن هیچ وقت مطالب تروریسم و فرقه ای نخواهد یافت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد افضل حیدری دبیر وفاق المدارس شیعه پاکستان تحریم های آمریکا علیه جامعة المصطفی العالمیة مرکز آموزشی اتحاد و وحدت امت اسلامی، را محکوم کرد و گفت: اقدامات انجام شده برای جلوگیری از پیشرفت علمی در پی تحریم های اقتصادی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و حمله به تعالیم اسلامی خصمانه است، که باید توسط تمام جهان اسلام محکوم شود.

وی گفت: دانشجویان از هر دین و مذهبی از ۱۲۰ کشور جهان در جامعة المصطفی تحصیل می کنند. در برنامه درسی آن هیچ وقت مطالب تروریسم و فرقه ای نخواهید یافت.

افضل حیدری گفت: دو سال پیش هیأتی بلندپایه به رهبری آیت الله اعرافی، رئیس حوزه های علمیه ایران، به پاکستان سفر کرده بود در آن زمان در جلسه‌ای رهبران اتحادیه مدارس پاکستان، از برنامه درسی و سیستم جامعة المصطفی العالمیة ابراز اطمینان کردند. قبل از این در سال ۲۰۰۶، مولانا سلیم الله خان، مولانا دکتر شهید سرفراز نعیمی، مفتی منیب الرحمن، قاری محمد حنیف جالندری و دیگر رهبران سازمان اتحادیه مدارس پاکستان از ایران بازدید کردند و از نزدیک سیستم و برنامه درسی جامعه المصطفی را مشاهده کردند.

وی اظهار داشت: ایالات متحده در گذشته نیز افراط گرایی را علیه مدارس مذهبی پاکستان به کار گرفت اگرچه چند تا از این مدارس بخش توطئه آمریکا برای بی اعتبار کردن تمام مدارس، بود و در زمان حکومت ژنرال پرویز مشرف، به نام اصلاح مدارس تلاش شد، مدارس تحت کنترل قرار گیرد ولی اتحادیه مدارس این کشور در برابر جاه طلبی های آمریکا مقاومت کرد و آنها را درهم شکست.

وی افزود: اکنون، ایالات متحده با حمله به یک سازمان معتبر بین المللی اسلامی، تلاش کرده است تا جهل را گسترش دهد و راه تعالیم روشنگرانه اسلام را مسدود کند، اما او همچنین شکست خواهد خورد.
وی هشدار داد: اقدام اخیر آمریکا موجب افزایش نفرت علیه ایالات متحده در نزد دانش دوستان در سراسر جهان خواهد شد.

وی در پایان گفت:  رئیس جمهور نو منتخب آمریکا، از سر ترحم به کشور خود، باید از چنین عمل شرورانه که فقط موجب افزایش نفرت و صدمه به صلح جهانی می شود، خودداری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha