پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هشتمین مجمع سالانه موزه هنرهای اسلامی مصر برگزار شد

حوزه/ موزه هنرهای اسلامی مصر، در قاهره، هشتمین مجمع سالانه را با همکاری انجمن عربی مصر با عنوان ««زیبایی‌شناسی معماری و تزئینی در قاهره تاریخی» برگزار می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از egypttoday، موزه هنرهای اسلامی مصر در قاهره، پایتخت این کشور، امروز یکشنبه ۱۳ دسامبر، هشتمین مجمع سالانه را با همکاری انجمن عربی مصر را با عنوان «زیبایی‌شناسی معماری و تزئینی در قاهره تاریخی» راه اندازی شد.

در این مجمع دانشکده‌های جهانگردی ، باستان‌شناسی، هنرهای زیبا و کاربردی و تعداد زیادی از سازمان‌های جامعه مدنی علاوه بر اداره کل کاخ‌های فرهنگی و اتاق صنایع دستی حضور خواهند داشت.

در فراخوان این مجمع آمده است: گردهمایی امسال فراخوانی برای توسعه اطلس جامعی از پایتخت مصر به عنوان یک ثبت تاریخی برای نسل‌ها است، به ویژه اینکه قاهره باستان تقریباً یکی از معدود شهرهای جهان است که از نظر دکوراسیون و زیبایی از آن به عنوان «موزه باز» در معماری یاد می‌شود. و ساختمان‌های آن از نظر زیبایی‌شناسی نسبت به شهرهای دیگر بی‌نظیر است.

این ساختمان‌های تاریخی، ترکیبی از همه سبک‌های زیبایی‌شناسی معماری از همه دوره‌ها است ، و در جزئیات آن همه فرهنگ‌هایی با تاریخ طولانی منعکس شده‌اند. نقاشی‌های دیواری و نمای ساختمان‌ها، تالارها، مساجد، کاخ‌ها، مسیرها و خانه‌های نخبگان در جامعه قاهره در همه زمان‌ها بخش‌هایی از این آثار تاریخی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha