جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نقی‌زاده

حوزه / یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: آثار دفاع مقدسی در سینمای ایران همیشه جزو بهترین‌ها بوده‌اند، چون معنایشان با ارزش‌ها گره خورده است.

اصغر نقی‌زاده بازیگر سینمای دفاع مقدس در گفت‌وگو با  خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: اگر به آثار ۴ دهه گذشته سینمای ایران دقت کنید متوجه خواهید شد، بهترین کارها عموماً از سینمای دفاع مقدس بوده است. دلیل این امر هم دو نکته است. ابتدا اینکه ارزش‌هایی که در این تولیدات مدنظر قرار گرفته می‌تواند روی کیفیت تاثیرات خود را می‌گذارد به ویژه در حوزه فیلمنامه غنای سناریو یکی از عوامل موفقیت این ژانر است.

وی افزود: نکته بعد به عوامل این تولیدات مربوط می‌شود. افرادی که در حوزه دفاع مقدس کار می‌کنند به این ژانر عرق و تعصب دارند، چون می‌دانند موضوعاتی که در این تولیدات مطرح است ریشه در ایمان و باورشان دارند، همچنین کار کردن در این ژانر را انجام وظیفه می‌دانند، پس هر آنچه دارند می‌گذارند تا کیفیت کارشان بالاترین امتیاز را داشته باشد.

این بازیگر گفت: من در فیلم‌های دفاع مقدسی بسیاری حضور داشته‌ام. این امر تنها یک علاقه سینمایی نیست، بلکه من با بازی در این کار یاد همرزمان و دوستانی می‌افتم که در طول جنگ با آنها بوده‌ام. آن روزهای برای هر فردی که جنگ را از نزدیک تجربه کرده تکرار نشدنی است، چون رزمندگان ایرانی با ایمانشان به جنگ آمده بودند.

این هنرمند در پاسخ به این سوال که چرا تعداد تولیدات فیلم‌های دفاع مقدسی نسبت به گذشته کم شده است، گفت: در گذشته اگر کسی می‌خواست، فیلمی دفاع مقدسی بسازد همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به کمک او می‌شتافتند، اما امروز اگر قرار باشد یک وسیله به فیلمی داده شود در ابتدا از او تقاضای پول می‌شود. این اتفاق عجیبی است، چون در این ژانر باید هر گونه امکاناتی به راحتی در اختیار فیلمسازان قرار گیرد.

نقی‌زاده در پایان تاکید کرد: هنرمند متعهد نه در کلام، بلکه در عمل باید نشان‌دهنده تعهدش باشد، البته نمی‌خواهم منکر سینمای تجاری شوم، اما این را می‌دانم در هز ژانر می‌توان با حفظ ارزش ها فعال بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha