جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حفیظه مهدیان

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب بر لزوم حمایت از پژوهش های کاربردی در عرصه های رسانه ای تأکید کرد.

حفیظه مهدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که کسانی که در حوزه های مرتبط با رسانه پژوهشگری می کنند، گاهی صرفاً به ارایه مباحث نظری و انتزاعی می پردازند، اظهار داشت: از سوی دیگر یکی از مشکلات ما در این عرصه این است که متأسفانه با وجود تلاش های صورت گرفته، هنوز بسیاری از مباحث نوین رسانه ای، بومی نشده و حال آن که لازم است ما با تکیه بر آموزه ها و مبانی اسلامی در این زمینه ورود جدی داشته باشیم.

وی افزود: ما باید فعالیت های پژوهشی را به سمت مباحث کاربردی و مورد نیاز جامعه سوق دهیم و البته این که از این دست پژوهش های کاربردی از سوی دستگاه های متولی، حمایت لازم به عمل آید.

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای همچنین گفت: به عنوان مثال در رابطه با روش ها و تکنیک های اقناعی در فضای رسانه ای، باید از ظرفیت کارهای پژوهشی به خوبی بهره مند شد و این که ما فقط نگاهمان در این زمینه ها به خارج باشد، درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: از آن جا که بسیاری از مباحث مطرح شده در عرصه رسانه ای، بین رشته ای محسوب می شود، بهره گیری از ظرفیت علوم و دانش های مرتبط در این باره بسیار ضروری است و این که از ایده ها و افکار نخبگان علوم انسانی به شکل حداکثری استفاده کرد.

مهدیان همچنین گفت: در کنار حمایت از پژوهش های کاربردی، نکته حائز اهمیت دیگر، لزوم مطالبه گری دانشگاهیان، حوزویان و به طور کلی پژوهشگران از نهادها و موسسات مربوطه است تا ان شاءالله هر چه بهتر و بیشتر، زمینه پژوهش در کشور ما فراهم شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha