پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شکایت بیش از ۱۵ زن مسلمان  زندان‌های میشیگان به دلیل کشف حجاب اجباری

حوزه/ بیش از ۱۵ زن مسلمان در ایالت میشیگان که هنگام زندانی شدن مجبور به کشف حجاب شده بودند، دادخواست شکایتی علیه سیستم زندان‌های ایالتی تنظیم کرده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از fox۲detroit، یک گروه حقوق مدنی از سیستم زندان‌های ایالتی میشیگان به خاطر گرفتن عکس بدون حجاب و روسری از زنان مسلمان، شکایت کرده است.

پس از اینکه زنان مسلمان شکایت خود را در این رابطه ارائه دادند، بالاخره دادخواست قانونی علیه سیستم زندان‌های ایالتی برای پرونده‌هایی تشکیل شدکه در آن‌ها متهمین به اجبار مجبور به کشف حجاب شده بودند.

پس از اینکه یک زن مسلمان در دیترویت علیه این اقدام زندان شکایت کرد، بیش از ۱۵ زن مسلمان زندانی پا پیش گذاشته و اظهار داشتند که از آن‌ها به زور عکس بدون حجاب گرفته شده است. و مقامات زندان آنان را مجبور به کشف حجاب کرده‌اند. به علاوه این عکس‌ها نه تنها در شناسنامه زندان آن‌ها ثبت شده است، بلکه در وب سایت عمومی اداره اصلاح و تربیت میشیگان نشان داده شده است تا همه بتوانند آن‌ها را ببینند.

امی دوکوره یک وکیل حقوق زنان در این باره گفت: سلب حجاب برای یک زن مسلمان برابر است با اینکه یک زن غیرمسلمان در برابر مردان بدون پیراهن یا برهنه شود و آن‌وقت چنین عکس شرم‌آوری را هم در وب‌سایت منتشر کرده‌اند.

گفته می‌شود شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)، بزرگترین نهاد حقوق مدنی حامی مسلمانان در آمریکا، از طرف زنان مسلمان که مجبور به گرفتن عکس‌های بدون حجاب شدند، یک دادخواست شکایت تنظیم کرد.

لازم به ذکر است برای بیش از دو سال، آن‌ها سعی کردند با مدیران برای به روزرسانی سیاست‌ها به تفاهم برسند، اما به گفته دوکوره وکیل این پرونده، مدیران زندان هیچ علاقه‌ای به تغییر ندارند.

وی گفت: این واقعاً مهم است که افراد به خاطر زندانی بودن، نباید آزادی مذهبی خود را از دست بدهند.

شورای کایر نیز اعلام کرد که این تنها یکی از پرونده‌های قانونی در دست آن‌ها است و متاسفانه مقامات آمریکایی حقوق مذهبی مسلمانان را جدی نمی‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha