شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیین تقدیر از مقالات و طلاب کتاب‌خوان برتر مدرسه امام خمینی(ره) اهواز

حوزه/ به مناسبت هفته پژوهش، در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، از مقالات و طلاب کتاب‌خوان برتر مدرسه امام خمینی(ره) اهواز، تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، حاضرشده و از مقالات برتر و طلاب کتاب‌خوان برتر این مدرسه تقدیر کردند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام گلزار، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، ضمن خیرمقدم به حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد و کلیه حاضرین در جلسه اظهارداشت: ما طلاب و اساتید و کادر مدرسه علمیه امام خمینی(ع) اهواز، همگی سربازان ولایت بوده و زیر لوای علمین انقلاب در خوزستان یعنی آیت‌الله موسوی جزایری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری هستیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب سه عنصر را از طلاب مطالبه کردند که عبارت‌اند از تحصیل، تهذیب، و حضور در محافل اجتماعی و برنامه‌های جهادی، که الحمدالله مدرسه امام خمینی در هر سه زمینه وارد عرصه شده و گام‌های خوب و مؤثری برداشته است.

مدیر مدرسه امام خمینی(ره) اهواز، عنصر پژوهش را یکی از ضروریات فرهنگ طلبگی دانست و بیان کرد: امیدواریم عنصر پژوهش که یکی از ملزومات فرهنگ طلبگی است آن‌قدر مورد توجه قرار گیرد که طلبه خود را دائماً در حال پژوهش دیده و این مهم را از وظایف خود بشمارند و دائماً پویائی و نوآوری را در صحنه علوم دینی و حوزوی شاهد باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام رستم پور، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز به بیان گزارشی از وضعیت پژوهش این مدرسه پرداخت و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده بودند که کار تحقیق و پژوهش را جدی بگیرید؛ لذا معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی کار تحقیق و پژوهش این مدرسه را با جدیت کامل دنبال کرده و اقدامات خوبی هم در بحث آموزش پژوهش و هم خروجی کار پژوهش که همان مقالات هستند به انجام رسانده است.

وی افزود: طلاب مدرسه امام خمینی هرساله ۱۲۰ مقاله علمی پژوهشی به معاونت پژوهش تحویل داده که از میان این مقالات معاونت پژوهش ۴۰ مقاله برتر را به دبیرخانه جشنواره علامه حلی ارسال کرده و توانستیم رتبه‌های خوبی را هم در جشنواره کشوری و هم استانی کسب کنیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، به‌بیان‌دیگر فعالیت‌های معاونت پژوهش پرداخت و اظهارداشت: یکی دیگر از فعالیت‌های معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، زنگ مطالعه و طرح مطالعاتی است که ما کتاب‌های مختلفی که برای طلاب مطالعه آن‌ها لازم است را مشخص کرده و طلاب موظف‌اند روزانه یک ساعت به‌صورت مداوم آن‌ها را مطالعه کرده و به ما گزارش دهند.

در بخش پایانی این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان ضمن تبریک هفته پژوهش اظهارداشت: اگر انسان بخواهد از حقایق عالم و معارف اسلامی بهره‌مند شود راهی جز عبودیت و بندگی نداشته و مقدمه کسب علم عبودیت است.

وی افزود: در بحث پژوهش نیز چیزی که اول باید انجام گیرد عبودیت بوده و انسان باید در ابتدا ظرف خود که همان قلب و روح اوست را پاک‌کرده و از غیر خدا خالی کند تا جا برای ورود علوم و معارف الهی باز شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، در پایان گفت: برای اینکه انسان یک محقق و پژوهشگر خوبی باشد باید چند نکته را رعایت کند که عبارت‌اند از:

۱-  نگاه کنجکاوانه و موشکافانه به پیرامون خود

۲- به دنبال پاسخ مناسب به پرسش‌های خود باشد

۳- در پژوهش خود از روش‌های متقن و علمی استفاده کند

۴-  از منابع معتبر و علمی استفاده کند

۵-  در مسائل پژوهشی از کارهای فردی اجتناب کرده و کار گروهی کند (البته کار فردی خوب است ولی بیشتر باید کارگروهی کند)

۶- نتیجه یافته‌های خود را در اختیار دیگران نیز قرارداد(زکاة العلم نشره)

۷- علوم انسان باید توأم با عمل باشد و هر عملی کسب می‌کند باید به آن عمل کند.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از مقالات و طلاب کتاب‌خوان برتر مدرسه امام خمینی(ره) اهواز، با اهدای جوایزی تقدیر شد.


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha