پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طرح شهید سلیمانی در بوشهر

حوزه/ دبیر قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی گفت: بیش از هزار و هشتصد مهمانسرا، هتل‌ و مراکز رفاهی برای طرح محله محور شناسایی شده‌اند. کلیه خدمات در مراکز ذکر شده، بر عهده دولت است و هزینه‌ای دریافت نخواهد شد. این طرح به صورت رایگان از اول آذرماه اجرایی شده است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه،حسین عرفانی در برنامه یه روز تازه گفت: در اواسط پاییز خیز و افزایش بیماری کرونا را در جامعه شاهد بودیم. برای کنترل این روند به مثلث مدیریت بیماری توجه شد. این مثلث سه‌گانه مشارکت مردم، هماهنگی بین بخشی و ساختار نظام سلامت را دنبال می‌کند. 

دبیر قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: سابقه نظام سلامت ایران نشان می‌دهد که در حوزه سلامت، یکی از بهترین نظام‌های اراده خدمات را در سطح دنیا داریم. 

عرفانی ضمن اشاره به مقایسه مغرضانه کادر درمان ایران با سایر کشورها گفت: هیچ اقدامی خالی از اشکال نیست. به منظور پیش برد و رفع مشکلات باید با اقداماتمان را با دیگران مقایسه کنیم. فراموش نشود که در این مسیر باید به هدف و راه این مقایسه توجه کرد. اگر بر اساس اصول علمی مقایسه صورت بگیرد، مقایسه خوب خواهد بود. ارزشیابی‌ها ایرادات را نشان می‌دهد. 

وی افزود: در شرایط کرونایی نظام سلامت خود را به روز کرد.  با ارتقای ظرفیت‌ها پاسخ گوی شرایط جدید شدیم. پیرامون هماهنگی‌های بین بخشی نیز دولت و حاکمیت در بحث مدیریت کرونا مشارکت داشتند. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نقش را مردم ایفا می‌کنند که به عنوان رکن اصلی جامعه با قابلیت‌های خود کمک‌حال نظام سلامت بودند. 

دبیر قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی در ادامه گفت: برای مبارزه با کرونا ویروس طرح محله محور از سوی نظام سلامت ارائه شد. ما در گذشته سابقه داشتیم که هر خانه را به عنوان یک پایگاه  بهداشت در نظر گرفتیم. در نتیجه برنامه‌ای به منظور بالا بردن سطح آگاهی‌های مردم در حوزه کرونا طراحی کردیم تا مردم به دور از فضای شایعات، واقعیت‌های بیماری را بهتر بشناسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha