دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ باید بدانیم زمانی پژوهش ما موفق و اثرگذار خواهد بود که بر روش و مسیر علمی و پژوهشی که علمای اثرگذار گذشته رفته اند و کارهای فاخری از خود در موضوعات مختلف به یادگار گذاشته اند، در همان مسیر ما هم قدم برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله فقیهی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مؤسسه دارالثقلین که در قم برگزار شد، بر اهمیت علم اندوزی و پژوهش تأکید و گفت: زمانی می توانیم پژوهشی فاخر، موفق و اثرگذار داشته باشیم که پژوهش های صورت گرفته براساس نیاز روز جامعه، برطرف کننده مشکل نظام، انقلاب، متقن بودن، نوآور، مستند و قوی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که مسئله ای که نباید پژوهشگران از آن کمترین غفلتی داشته باشند و چه بسا غفلت از آن موجب خسارت می شود، توجه به پژوهش علمای گذشته است. باید بدانیم زمانی پژوهش ما موفق و اثرگذار خواهد بود که بر روش و مسیر علمی و پژوهشی که علمای اثرگذار گذشته رفته اند و کارهای فاخری از خود در موضوعات مختلف به یادگار گذاشته اند، در همان مسیر ما هم قدم برداریم.

این استاد حوزه با بیان این که نوآوری در روش به معنای تغییر در روش نیست، بلکه حرکت در الگوی مناسبی است که بزرگان دین و علمای سلف در آن گام برداشته و آثار خوبی ارائه داده اند، گفت: وقتی چنین مسیری موفقی داریم، دیگر نیازی به تغییر مسیر نیست، بلکه باید همان روش را استمرار داد.

وی اضافه کرد: گاهی با پژوهش هایی مواجه می شویم که تنها دارای ظاهر مناسبی می باشند و از محتوای و غنای علمی برخوردار نیستند، این دقت در ظاهر و بی توجهی به غنای علمی و محتوا خود آسیب جدی در امر پژوهش است که لازم است همه پژوهشگران برای پژوهش خوب بدان توجه داشته باشند.

آیت الله فقیهی با بیان این که علم و پژوهشی می تواند نافذ و مؤثر باشد که بتواند دردی از جامعه برطرف کند، اضافه کرد: اگر هر فردی ابتدا خوب بیاموزد و این خوب آموختن و علم می تواند سبب نورانیت و هدایت و در ادامه تکامل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha