جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی

حوزه/ حجت الاسلام طباطبایی گفت: تجمل گرایی لکه ننگی است بر دامن روحانیت و عالِم دین را از انجام وظایف خود باز می دارد و از مردم جدا می کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی، در نشست علمای سلماس که با موضوع بررسی آسیب های تربیتی در مسجد مدرسه علمیه امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، با بیان این که با تجمل گرایی نمی توان حال محرومان جامعه را درک کرد، اظهار داشت: تجمل گرایی لکه ننگی است بر دامن روحانیت و عالم دین را از انجام وظایف خود باز داشته و از مردم جدا می کند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) مهم ترین موفقیت های روحانیت را در گرو زهد و تقوا می دانستند، ادامه داد: دنیا طلبی روحانیت را آلوده می کند و سفارش امام راحل (ره) در مورد روحانیت این است که ذیّ اهل علم خودتان را حفظ کنید و درست مانند علمای گذشته ساده زندگی کنید، در گذشته چه طلبه و چه عالم بزرگ شهر زندگیشان از سطح معمولی مردم پایینتر بود و یا مثل آنها بود. امروز سعی کنید زندگیتان از زی آخوندی تغییر نکند و اگر روزی از نظر زندگی از مردم عادی بالاتر رفتید بدانید که دیر یا زود مطرود می شوید.

امام جمعه سلماس الگوپذیری از زندگی اهل بیت را از دیگر شاخصه های زندگی علمایی عنوان کرد و افزود: آن هایی که به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کردند و توانستند در تاریخ تاثیرگذار باشند در خانه های ساده و بی آلایش زندگی کردند نه در کاخ های گران قیمت! و لذا در صدر اسلام امیرالمؤمنین و خانواده ایشان در یک خانه ساده در معنویت به قدری پیشرفت کردند که دست ملکوتیان هم بدان نمی رسد.

وی با بیان این که باقی ماندن علوم اسلامی به برکت زهد، تقوا و ساده زیستی علما بود، گفت: باید با ساده زیستی در بیان حقائق صریح و شجاع باشیم و این امر را به مردم عادی هم منتقل کنیم.

حجت الاسلام طباطبایی با تاکید بر این که باید روحیه شهادت و ایثار در راه خدا و دین اسلام را به مردم انتقال دهیم تصریح کرد: دین خدا نزد ما امانت است و باید از این امانت الهی به درستی مواظبت کنیم و مراقب باشیم اعمال ما موجب رنجش امام زمان (عج) نباشد و رضایت حضرت را با نماز اول وقت و عمل به وظایف خود به دست بیاوریم.





انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha