جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر میرجلیلی

حوزه/رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی(ره) یزدگفت: خدمات جهادی روحانیون یزد در ایام کرونا نشانه احساس مسئولیت این قشر در برابر سلامت روانی و جسمانی مردم بوده و این احساس مسئولیت تحسین برانگیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، محمدرضا میرجلیلی در دیدار اساتید حوزه و دانشگاه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: در بحث کرونا افراد مختلفی از همه گروه‌ها به میدان آمدند تا هر کدام به سهم خود نقشی در کنترل اوضاع ایفا کنند و یکی از گروه‌هایی که نقش بسیار پررنگ و کلیدی داشت، روحانیت استان یزد بود.

وی بیان کرد: روحانیون از اوایل اسفندماه پای کار بودند و در تمام بیمارستان‌ها با تشکیل گروه های جهادی به بیماران، کادر درمان و خانواده های بیماران کمک کردند و به جرأت می‌توان گفت بزرگترین گروه همراه در بیمارستان‌ها، گروه‌های جهادی روحانیون بودند.

دکتر میرجلیلی عنوان کرد: در بخش‌های مختلف می توان محل اتصال روحانیت و دانشگاه به یکدیگر را به خوبی مشاهده کرد و در این ایام در دانشگاه علوم پزشکی یزد این ارتباط عمیق‌تر مشاهده می‌شود، زیرا در شرایط کنونی علاوه بر سلامت جسمانی، سلامت روانی و معنوی مردم نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و حوزه های علمیه در این زمینه بسیار اثرگذار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد یادآور شد: کادر پزشکی ما نیز با روحیه‌ای تربیت شده‌اند که به راحتی از جان خود برای حفظ سلامت مردم می گذرند و اینها حاصل تربیت معنوی است که در یزد به خوبی مشاهده می شود.

دکتر میرجلیلی عنوان کرد: امروز نیز کرونا توانسته این پیوند را بیشتر و ملموس‌تر به نمایش بگذارد و نمونه آن به میدان آمدن روحانیون از روزهای نخست شیوع کرونا است و در همان ایامی که نمی توانستیم اموات کرونایی را با غسل و کفن دفن کنیم، این گروه به میدان آمدند تا هم آداب معنوی و اسلامی ادا شود و هم روحیه خانواده اموات حفظ شود.

وی همچنین تصریح کرد: روحانیت از مسائل بهداشتی درک درستی داشت و در زمینه های مختلف با مصوبات ستاد ملی کرونا همکاری کرد و مردم نیز به خوبی از آنها تبعیت کردند.

*مدیر بیمارستان کرونایی یزد

مدیر بیمارستان شهید صدوقی(ره) یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: بیمارستان شهید صدوقی در دوران شیوع کرونا از بیمارستان‌های دیفرال بود و اگر حوزویان و روحانیون به میدان نیامده بودند، به لحاظ روانی با مشکلات جدی در جامعه مواجه می شدیم.

زارع زاده عنوان کرد: در اوایل شیوع کرونا و با آغاز مرگ و میرهای حاصل از این بیماری، جو روانی بسیار سنگینی در بیمارستانها حاکم بود اما روحانیون و طلاب کمک کردند و به شرایط بهتری دست پیدا کردیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر شرایط به لحاظ روانی بسیار بهتر شده و مشکلی در این زمینه نداریم و روحیه بیماران، کادر درمان و خانواده بیماران با روزهای ابتدایی شیوع کرونا به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

گفتنی است، در این مراسم بیانیه آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در مورد وحدت حوزه و دانشگاه قرائت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha