پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرماندار گناوه

فرماندار گناوه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر حضور فعال تشکل‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی را عامل افزایش همگرایی در شهرستان گناوه دانست. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، فرماندار گناوه شامگاه پنجشنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تبریک به حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، اظهار داشت: تشکل‌های فرهنگی مردمی و هیئت‌های مذهبی باید با حضور فعال خودشان در اجتماع باعث وحدت و همگرایی و تأثیرگذاری در شرایط کنونی باشند.

غلامرضا مهرجو خاطرنشان کرد: امام جمعه به عنوان محور تمامی برنامه‌های فرهنگی هستند و با وجود ایشان و تعاملی که در بین مجموعه‌های فرهنگی مذهبی وجود دارد، شهرستان گناوه از پیشتازان حوزه دین و فرهنگ به شمار می‌آید.

فرماندار گناوه اضافه کرد: وجود سیستم مردم‌سالاری دینی در کشور ما، باعث اقتدار و سربلندی ایران اسلامی در جهان شده و این مهم، فقط با وجود رهبری انقلاب اسلامی محقق می‌شد.

وی در ادامه، بالاترین رسالت مسئولین چه در حوزه اجرایی و چه حوزه دینی و فرهنگی را حفظ نظام اسلامی و کمک به قشر مستضعف جامعه عنوان کرد.

مهرجو با تأمین اعتبار جهت انجام تعمیرات و تامین تجهیزات ضروری اداره تبلیغات اسلامی گناوه موافقت و خواستار استفاده از ظرفیت فیزیکی محل کنونی برای ایجاد مجتمع فرهنگی، مذهبی شهرستان شد.

حجت‌الاسلام طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در ابتدای این دیدار در سخنانی از حسن نیت فرماندار بندر گناوه کمال تقدیر را به عمل آورده و از حمایت‌های معنوی و اجتماعی وی در پیشبرد اهداف تبلیغی سازمان تجلیل کرد.

لزوم استفاده از فضای مجازی و سایبری در حوزه تبلیغات دینی

حجت‌الاسلام عبدالهادی رکنی حسینی، امام جمعه بندر گناوه هم در دیدار جداگانه ای با حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، با اشاره به لزوم استفاده از فضای مجازی و سایبری در حوزه تبلیغات، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای به انجام رساندن مطالبات رهبری در حوزه دین و فرهنگ از طریق ارتباط‌گیری مسئولین امر با مردم، رفع موانع تبلیغ، فرصت‌سازی در برنامه‌های دینی و نوآوری در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی استفاده کنیم. 

امام جمعه بندر گناوه بر لزوم تقویت مساجد به عنوان یک سنگر راهبردی تأکید کرد و افزود: موضوع تضعیف باورها و اعتقادات دینی مردم در شرایط امروزی بزرگ‌ترین معضل جامعه جهانی و انسانی است که باید با برنامه‌ریزی و همگرایی مجموعه‌های فرهنگی در راستای رفع تضعیف در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه بندر گناوه به نقش مهم بیانیه گام دوم انقلاب در توسعه و پیشرفت نظام اسلامی، اضافه کرد: همه باید با هم نسبت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب جامه عمل بپوشانیم و زمینه تحقق این مهم را فراهم کنیم. 

وی در رابطه با عملیات فرهنگی – اجتماعی شهید حاج قاسم سلیمانی در گناوه، گفت: با آغاز طرح جامع هوشمند کرونایی از اول آذر امسال، چندین برنامه توسط ستاد مقابله با این ویروس در سطح این شهرستان انجام شد از جمله کنترل مبادی ورودی و خروجی و محدودیت‌های رفت و آمد، نظارت مجموعه‌های اجرایی و هیئت‌های مذهبی و بسیج در حوزه سلامت و رسیدگی به معیشت اقشار ضعیف جامعه اجرا شد که نتایج خوبی دربرداشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha