دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست اردکان

حوزه/امام جمعه اردکان گفت: نخبگان حوزوی و دانشگاهی ما سرمایه اصلی کشور و از تأثیرگذارترین اقشار در میان مردم و توده‌های مردم هستند و حوزه و دانشگاه در راه تبیین اقتصاد مقاومتی و حتی عملی کردن بخشی از آن می‌توانند تأثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر، در نشست مدیر حوزه علمیه خواهران، در مدرسه علمیه سطح دو  فاطمة الزهرا(س) اردکان با گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: همراهی و همدلی همکاران در یک مجموعه عامل موفقیت آن مجموعه است و قطعاً در کنار هر مدیر موفقی همکاران دلسوز و خیرخواهی وجود دارد.

وی افزود: نقش و تلاش مرحوم آیت‌الله بهجتی شفق، امام‌جمعه فقید شهرستان اردکان، در زمینه ساخت و راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران قابل‌تقدیر است و همچنین باید از زحمات ائمه جمعه گذشته شهرستان در حمایت از این مرکز علمی نیز تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه اردکان با بیان این که زنده نگه‌داشتن مراکز دینی و علمی مانند حوزه‌های علمیه از ساخت آن‌ها مهم‌تر است، تصریح کرد: در این شرایط که حضور مبلغین دینی در جمع خواهران به‌خوبی احساس می‌شود همه باید تلاش کنیم که با استفاده از این ظرفیت موجود، طلبه علوم دینی جذب و تربیت کنیم و همه ما خادم دین و سرباز امام زمان (عج) باشیم.

وحدت حوزه و دانشگاه گره گشای مشکلات کشور

حجت الاسلام والمسلمین شاکر ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور است و امروز کسانی که در فرهنگ و سیاست کشور تأثیرگذار هستند یا از دانشگاه هستند و یا از حوزه‌های علمیه وارد این عرصه شده‌اند.

وی تأکید کرد: تعامل حوزه و دانشگاه در پیروزی انقلاب اسلامی نیز مؤثر بوده، به همین علت وحدت حوزه و دانشگاه مسئله‌ای مهم و همچون خاری در چشم دشمنان است که هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند.

امام جمعه اردکان با بیان این که تعامل هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه و برگزیدگان این دو نهاد فرهنگی از ضروریات است، گفت: نخبگان حوزوی و دانشگاهی ما سرمایه اصلی کشور بوده و دانشجویان و حوزویان از تأثیرگذارترین اقشار در میان مردم و توده‌های مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود: حوزویان و دانشگاهیان دو مغز متفکر جامعه هستند و اگر بین این دو اختلاف باشد، این اختلاف به همه جامعه سرایت می‌کند؛ لذا باید وحدت حفظ شود.

وی تصریح کرد: دشمنان ما مخالف پیشرفت علمی کشور هستند و علاوه بر ترور دانشمندان و نخبگان برای اختلاف‌افکنی بین حوزه و دانشگاه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تبیین اقتصاد مقاومتی توسط دانشجویان و حوزویان

امام جمعه اردکان راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور را اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: حوزه و دانشگاه در راه تبیین این موضوع و حتی عملی کردن به بخشی از آن می‌توانند تأثیرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر بیان کرد: پیشرفت علمی کشور مهم‌ترین نقش را در استقلال کشور ایفا می‌کند که حوزویان و دانشگاهیان متولی پیشرفت علمی کشور هستند و آینده این کشور و سعادت این مردم بستگی به استقلال آن‌ها دارد و حقیقت استقلال در پیشرفت علمی کشور است.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha