جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نصیری

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: باید کودکان و نوجوانان را از سنین پایین به مطالعه علاقه مند کنیم، چرا که در غیر این صورت افراد کتابخوانی در بزرگسالی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام ابوطالب نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین به موضوع مطالعه در بین مردم به خصوص جوانان وخانواده ها، گفت: اگر قشرهای جوان با دنیای کتاب انس بگیرند، نسبت به بسیاری از آسیب ها بیمه می شوند و اگر بخش مهمی از اوقات فراغت مردم ما با مطالعه و انس با کتاب اشباع شود، غنای فرهنگی و شکوفایی علمی صد چندانی خواهیم داشت و روابط اجتماعی از آسیب ها و ناهنجاری های بسیار مصون خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: مطابق با بیانات مقام معظم رهبری اگر ده ها کار موازی و موثر فرهنگی برای انس مردم با کتاب و مطالعه انجام دهیم باز هم کم است و هر چه قدر برای افزایش سرانه مطالعه تلاش کنیم باز هم کم کار کرده ایم.

وی از نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان شهروندان به عنوان یک ضرورت یاد کرد و نقش خانواده ها، آموزش وپرورش و سازمان ها را در ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی و ایجاد رفتاری به نام مطالعه میان مخاطبان در جامعه موثر ومهم دانست.

حجت الاسلام نصیری تصریح کرد: مطالعه یکی از اساسی ترین نیازهای بشر امروزی است، ولی متاسفانه با ورود تکنولوژی های جدید نظیر سایت ها و ... مطالعه کتاب به شدت پایین آمده است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ما باید کودکان و نوجوانان را از سنین پایین به مطالعه علاقه مند کنیم، چرا که در غیر این صورت افراد کتابخوانی در بزرگسالی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: می توان با ایجاد گروه های تخصصی با حضور اساتید صاحب نظر در موضوعات مختلف، کتاب هایی را که در موضوعات گوناگون چاپ و نشر می شود، بدون توجه به نویسنده آن را مورد نقد و بررسی قرار داد و کتاب های فاخر را در صدا و سیما و در زمان هایی که تعداد بینندگان زیاد است به مردم معرفی کرد.

گفتنی است، حجت الاسلام ابوطالب نصیری از سال ۱۳۷۸ وارد حوزه شده و تاکنون ۱۲ کتاب و ده ها مقاله را به رشته تحریر در آورده است.

 انتهای پیام /.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha