پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زبیده قائمی فر

حوزه/معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس گفت: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی وحدت دو نهاد علمی، فرهنگی و پژوهشی حوزه و دانشگاه است.

خانم زبیده قائمی‌فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان با بیان اینکه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و ظهور انقلاب اسلامی ایران، در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است، بیان کرد: هنگام شکل‌گیری این نهضت، دانشجویان، امام خمینی(ره) را که از بطن حوزه‌ علمیه بود، همراهی کردند.

معاون فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) از بین رفتن تعارض بین علم و دین و تعامل این ۲ مقوله را یکی از راهکارهای پیشرفت کشور و جامعه دانست و بیان کرد: ورود این گفتمان در جامعه امروز اگر در مسیر واقعی خودش قرار بگیرد باعث پیشرفت روز افزون کشور می شود.

وی ضمن بیان سخن امام خمینی(ره) «امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند؛ فرزندان بسیجی ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی باشند، امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند»، خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل نهادهای علمی، به آن‌ها توان و ظرفیت می‌دهد تا در مسیر تولید علم و نظریه پردازی گام بردارند.

 قائمی‌فر در پایان، وحدت حوزه و دانشگاه را امری ضروری خواند و اذعان کرد: موضوع  وحدت حوزه و دانشگاه به رغم مجزا بودن آنها، هدف و کارکرد واحدی را دنبال کرده و دارای اهداف و کارکردهای مشترکی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha