سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صلح جهانی

حوزه/مشاور مدرسه علمیه الزهرا (س)کیش گفت: جهان عاری از خشونت مسئله ای است که در صورت تحقق، مقدمه ای برای صلح جهانی و آسودگی تمام بشر خواهد بود.

خانم افتخار السادات قافله باشی در رابطه با روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از هرمزگان، بیان کرد: تقویم جهانی ۲ اکتبر را روز بدون خشونت و افراط گرایی نام گذاری کرد تا گوشزدی باشد برای انسان های جهان امروز که به عمق جدیت موضوع توجه کنند و تغییری در رفتار و عملکرد در مقابل این مشکل بدهند.

وی افزود: خشونت های مذهبی، ایدئولوژیکی، سیاسی و خشونت های جنسیتی جزء مهمی از مفهوم خشونت هستند که چندان به چشم نمی آیند، اما در عین حال یکی از مهمترین آسیب زننده ها و بازدارنده ها هستند.

 قافله باشی، با اشاره به اینکه خشونت حسی است که تقریباً همه مردم جهان در زندگی اجتماعی و فردی تجربه کرده و یا در حال تجربه کردن هستند، تصریح کرد: چنین خشونت هایی قابل دیدن نیستند و متأسفانه خشونت های پنهان در روزگار امروز مدام در حال گسترش است.

وی با استناد به جنگ هابی که در طول تاریخ به علت قدرت طلبی و منفعت جویی جوامع انسانی رخ داده گفت: در مقابل جنگ، جهان برخوردار از صلح بر پایه احترام به حقوق انسان ها و توجه به کرامت و آزادی آنها بنا شده و در آن تحمل و بردباری به همراه تعامل، دوستی و احترام متقابل ضروری قلمداد شده است.

استاد حوزه خواهران خاطر نشان کرد: دغدغه انسان معاصر، چالش با بحران هابی چون افراطی‌گری و رفتار های خشونت آمیز است و نخبگان و فرهیختگان هر قوم و جامعه ای نقش بسیار مهمی در بیدار سازی، آگاهی بخشی و هدایت انسانها دارند.

وی تصریح کرد: امروز علی رغم پیشرفت های شگرفی که در عرصه های مختلف شده، اما همچنان یکی از نگرانی ها و دغدغه های اصلی انسان ها، تأمین و حفظ امنیت در پرتو گسترش آرمان اعتدال گرایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha