سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نجیبه تراهی

حوزه/ معاون مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان گفت: ویروس کرونا تمام برنامه های امسال را تغییر داده و مردم تلاش کنند به منظور قدردانی از  زحمت های کادر بهداشت و درمان این شب را به دور از همنشینی و دید و بازدید، در منزل و با برنامه های خانوادگی سپری کنند.

خانم نجیبه تراهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، با گرامیداشت فرا رسیدن طولانی ترین شب سال بیان کرد: ملاقات با خویشاوندان، دوستان و رسیدگی به احوال نیازمندان از جمله آداب پسندیده در شب یلدا است.

وی ضمن اشاره به اینکه یلدا نام طولانی ترین شب سال در تقویم ایران است افزود: شاهنامه‌خوانی و فال‌حافظ از رسم های قدیمی شب یلدا است.

تراهی بیان کرد: برگزاری آیین سنتی شب یلدا با مراعات ضوابط شرعی به خودی خود اشکالی نداشته، بلکه از نظر انجام صله رحم، کار نیکویی است.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین میوه‌ی این شب انار است چرا که گذشتگان آن را مایه برکت دانسته و این تفسیر بخاطر دانه های زیاد انار و رنگ قرمز آن که نماد سرخی و شادی است.
  
معاون مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان در پایان خاطر نشان کرد: شب یلدا با تمام آداب پسندیده و دورهمی‌های خانوادگی، امسال به خاطر گسترش زنجیره انتقال ویروس کوئید ۱۹ متفاوت شده و مردم تلاش کنند به منظور قدردانی از  زحمت های کادر بهداشت و درمان این شب را به دور از همنشینی و دید و بازدید، در منزل و با برنامه های خانوادگی سپری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha