شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید محمد شاهچراغی

حوزه/ آیت الله شاهچراغی گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه نباید فقط در گفتار باشد و باید در عمل نیز بین دانشگاهیان و حوزویان وحدت وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، در همایش وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های حضرت زینب (س) اظهار داشت: حضرت زینب دانشمند بدون معلم است و الگویی تمام عیار برای همه پرستاران است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: پدران و مادران باید برای فرزندان خود الگویی مانند این بانوی بزرگ اسلام انتخاب کنند و باید فرزندان خود را با حضرت زینب (س) و سیره ایشان آشنا کنند.

وی افزود: اسلام دین وحدت است و وحدت بین حوزه و دانشگاه نباید فقط در گفتار باشد و باید در عمل نیز بین دانشگاهیان و حوزویان وحدت وجود داشته باشد و وحدت باید قرص و محکم باشد و وحدت اسمی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: وحدت یکی از پایه های اسلام است و بدون آن اسلام ناقص است و حوزویان و دانشگاهیان باید همیشه اولین لبیک گویان به ندای رهبری باشند.

وی گفت: تشکیل هیئت اندیشه ورز با حضور اساتید حوزه و دانشگاه بسیار مهم است و با جدیت این کار باید دنبال شود.

برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، نیازمند تقویت بین حوزه و دانشگاه هستیم

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی نیز در این همایش گفت: امروز دشمن به دنبال ایجاد پیاده نظام و یارگیری از درون خانه های ما است و این یعنی جنگ نرم که همه باید هوشیار باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به تاکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به دانشگاهیان و حوزویان تصریح کرد: برای ایجاد تمدن نوین اسلامی امروز نیازمند ایجاد وحدت بیشتر در بین حوزه و دانشگاه هستیم .

وی افزود: دشمنان همیشه به دنبال ضربه زدن به وحدت بین حوزه و دانشگاه هستند که بدانید وحدت بین حوزه و دانشگاه می تواند حلال مشکلات باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان، نیز در این همایش گفت: نگاه توحیدی به علم و دانش، نگاه ارزشی به علم، شناخت کامل حوزه و دانشگاه و بصیرت می تواند در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه موثر واقع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha