جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رونمایی از طرح مسجد و بیمارستانی که در آیودیا ساخته می‌شود

حوزه/ ساخت مسجد و بیمارستان به مساحت ۵ هکتار در دهکده دهنی پور در آیودیای هند که قرار بود ۲۶ ژانویه آغاز شود، تا ۱۵ آگوست به تاخیر افتاد. و از طرح‌های ساخت رونمایی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از هندوستان تایمز، روز شنبه از طرح مسجد و بیمارستان برای ساخت در زمینی به مساحت ۵ هکتار در دهکده دهنی‌پور در آیودیا که توسط دیوان عالی هند تصویب شده است، رونمایی شد. این مسجد قرار است به جای مسجد بابری ساخته شود.

هیات اوقاف مرکزی اهل سنت اوتارپرادش، یک بنیاد اعتماد فرهنگی مسلمانان هند را برای ساخت مسجد و سایر تاسیسات مجاور آن تشکیل داده است.

پروفسور اختر از جمعیت ملیت اسلامی از طریق ویدئو کنفرانس به این برنامه پیوست و طرح‌های مسجد و بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی را که در این مکان قرار دارد نمایش داد. یک آشپزخانه محلی و یک کتابخانه مدرن نیز در مجموعه راه اندازی می شوند.

وی گفت:  طرح مسجد با استفاده از فن‌آوری مدرن تهیه شده است و به صورت تخم مرغی و بدون گنبد خواهد بود. مسجد دو طبقه هیچ مناره‌ای نخواهد داشت. سیستم‌های خورشیدی تولید برق در مسجد نصب می‌شوند و ظرفیت آن حدود ۲۰۰۰ نفر خواهد بود.

پروفسور خاطرنشان کرد: بیمارستان نیز امکانات پیشرفته ای را فراهم می‌کند. ساخت بیمارستان ، با تمرکز بر مادران باردار و نیازهای کودکانی که از سوءتغذیه رنج می‌برند  خواهد بود، که برای جمعیت اطراف بسیار مورد نیاز است  

اطهر حسین، دبیر بنیاد  نیز گفت: کار ساخت مسجد قرار بود از ۲۶ ژانویه آغاز شود ، اما در این دوره تصویب نقشه کار دشواری است ، از این رو ساخت آن از ۱۵ آگوست آغاز می‌شود.

حسین در پاسخ به این سوال که آیا از وزیر ارشد اوتار پرادش برای برنامه‌ریزی بنیاد  دعوت می‌شود ، گفت که طبق سنت اسلامی، همزمان با گذاشتن سنگ بنای مسجد، هیچ طرح دیگری اجرا نخواهد شد و از افراد برجسته کشوری و دولت برای حضور در مراسم دعوت خواهد شد.

حسین در پاسخ به سئوالی درباره نام مسجد، پیشنهاد داد که مسجد با نام مسجد دانی‌پور نامگذاری شود.

وی همچنین با بیان اینکه  کار مسجد به زودی آغاز می شود و افزود: این مسجد سازگار با محیط زیست خواهد بود و گیاهانی از سراسر دنیا در اینجا کاشته می‌شوند. بیمارستان ساختمان متفاوتی خواهد بود که در یک طبقه همکف به علاوه چهار طبقه ساخته خواهد شد..

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha